המו"מ על חוק האזרחות התפוצץ | שקד: "רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה"

המשא ומתן בין רוטמן לשקד בנוגע לחוק האזרחות התפוצץ הבוקר ומיד החל קרב גרסאות. בסביבת שקד מספרים לכיפה כי רע"מ הכירו את המגעים, והאופוזיציה אשמה בפיצוץ | רוטמן דורש: תחזרי מההסכמות עם רע"מ על איחוד אלפי משפחות ונצביע יחד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/10/21 11:52 ו בחשון התשפב

המו"מ על חוק האזרחות התפוצץ | שקד: "רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה"
רוטמן, צילום: Sraya Diamant/Flash90

עם פתיחתו של מושב החורף הקרב סביב חוק האזרחות שנפל בקיץ התחדש. הפעם עם רוחות פיוס שהחזיקו לזמן קצר בלבד. ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית ניהל משא ומתן עם שרת הפנים איילת שקד על קידום החוק, אבל הבוקר (ג') התפוצצו המגעים. השניים החלו להאשים זה את זה בפיצוץ המו"מ.

שרת הפנים מספרת כי המשא ומתן היה טוב ורוטמן הבין שיש להצביע יחד, קואליציה ואופוזיציה אבל לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה להצבעה משותפת ולכן נסוג ממנו. בלשכת שקד מספרים הבוקר לחדשות כיפה כי רע"מ הכירו את המשא ומתן ולא הם הסיבה לפיצוץ המשא ומתן. רוטמן מנגד זועם על ההאשמות ומספר לכיפה כי שקד התכוונה להעביר את החוק בכפוף להתחייבויות קודמות למפלגת רע"ם.

"אני לא אהיה חותמת גומי של השותפות עם רע"ם, שקד מעדיפה את רע"מ על בטחון ישראל", אמר רוטמן לחדשות כיפה. "נכנסנו למו"מ תוך אמירה ברורה, שתנאי בסיסי יהיה חזרה מההתחייבויות לרע"מ ולמר"צ, הוסיף רוטמן והשאיר פתח יציאה ואמר כי ברגע ששקד תגיע למשא ומתן בלי התחייבות למפלגת רע"מ יעבירו יחד את החוק.

שקד מסרה את גרסתה לאירועים וכתבה: "התנהל משא ומתן פורה ומועיל עם ח״כ שמחה רוטמן במסגרתו הגענו לסיכום כי חוק יסוד ההגירה יידחה ויוקם צוות שיגיע לנוסח מוסכם. וח״כ שמחה רוטמן וח״כ שרן השכל יגישו הצעת חוק פרטית לחוק האזרחות אשר תוצמד להצעה הממשלתית".

שקד תקפה את האופוזיציה וכתבה: "ח״כ רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו. האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה. צר לי שהם בחרו להעדיף שיקולים פוליטיים קטנוניים על פני שיקולים לאומיים וביטחוניים".


(חוק האזרחות נופל בכנסת).