באישור מועצת השורא: חוק הקנאביס למטרות רפואיות עבר בקריאה טרומית

אחרי שבמושב הקודם הקודם ח"כ שרן השכל לא הצליחה להעביר את חוק הקנאביס, היום העלתה להצבעה חוק מצומצם שנועד להקל על חולים שנדרשים לקנאביס רפואי | ח"כ רבים מהליכוד נעדרו מההצבעה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/10/21 14:55 ז בחשון התשפב

באישור מועצת השורא: חוק הקנאביס למטרות רפואיות עבר בקריאה טרומית
שרן השכל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות של חברת הכנסת שרן השכל עברה היום במליאה בקריאה טרומית. והחוק יגיע לדיון בוועדות. עד הרגע האחרון לא היה ברור אם הקואליציה תצליח להעביר את החוק, בעיקר בגלל התנגדותם של חכמי מועצת השורא, הגוף הרוחני של מפלגת רע"מ לכל חקיקה בנושא קנאביס.  

החוק היה תלוי באישורה שך מועצת השורא, אחרי דיונים ארוכים החליטו בהנהגה הרוחנית של רע"מ להצביע בעד החוק משום שהוא נועד לצרכים רפואיים, בניגוד לחוק אותו ביקשה השכל להעביר בכנסת הקודמת. חברי כנסת רבים ממפלגת הליכוד נעדרו מההצבעה, בניהם: אדלשטיין, ניר ברקת, ונתניהו.

מטרתה של הצעת החוק הייתה לעגן בחקיקה מפורטת את השימוש והמסחר בקנאביס לצרכים רפואיים, ולהטמיע ברגולציה הקיימת תיקונים הכרחיים להקלת המצוקה הקשה הקיימת בתחום. כחלק מהצעת החוק הקנאביס יוכשר כתכשיר מרשם, באופן שיאפשר לכל רופא מומחה המתעסק בתחום הרלוונטי לרשום מרשם בהתאם לשיקול דעתו המקצועי, והמרשם יונפק בבתי המרקחת. 

בנוסף, הצעת החוק מחייבת לקבוע את הנדרש מכל גורם בשרשרת הגידול, הייצור, ההפצה, אחזקת המלאי והניפוק של תכשירי קנאביס ואופן הרישום המסחרי בו, הפוגעים כיום אנושות בזמינות ואיכות הטיפול בקנאביס הרפואי, בנזקקים לו ובמגדלים שיזכו להקלה בקבלת רישיון, הארכתו, וביטול הגבלת כמות הייצור. 

יו״ר סיעת תקווה חדשה חברת הכנסת שרן השכל שיזמה את החוק אמרה אחרי ההצבעה: "אני מודה לכל חברי הקואליציה שהתגייסו לחקיקה. אני רוצה להודות לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר המשפטים גדעון סער, לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולכל שותפי הקואליציה שעבדו כדי שהצעת החוק הצודקת הזאת תעבור. זו בשורה אדירה למעל מאה אלף מטופלים, חולים קשים ביותר כאשר רובם חיים מקצבת נכות שכולה מבוזבזת על תרופה שהם זקוקים לה על מנת לחיות חיי שגרה".


(חוק הקנאביס נופל במושב הקיץ).