הסתיימה הפגישה בין המתמחים להורוביץ ונחמן אש: "המאבק ממשיך כולל ההתפטרות"

פגישת נציגי ארגון המתמחים לרפואה בישראל עם שר הבריאות ומנכ"ל משרדו הסתיימה ללא בשורה | ד"ר ריי ביטון: "מו"מ לא היה כאן ולכן אין בשורה". ניצן הורוביץ: "מחויב לקיצור ההתמחויות בכל בתי החולים ברחבי הארץ"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/10/21 22:42 ד בחשון התשפב

הסתיימה הפגישה בין המתמחים להורוביץ ונחמן אש: "המאבק ממשיך כולל ההתפטרות"
ההפגנה אמש , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במסגרת מחאתם לקיצור משמרותיהם שעומדות על 26 שעות ברציפות, ערכו הערב (א') נציגי ארגון המתמחים לרפואה בישראל, "מרשם", פגישה עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש, פגישה שהסתיימה ללא תוצאות. "אין בשורה. אין התקדמות. מאבק המתמחים ממשיך כולל מהלך ההתפטרות", אמרה ד"ר ריי ביטון, יו"ר הארגון.

ביטון מסרה בתום הפגישה: "התקיימה שיחה פתוחה עם השר וצוותו במטרה לשמוע ולהשמיע . אך מו"מ לא היה כאן ולכן אין בשורה. אנחנו ממשיכים, בצער, עם מהלך ההתפטרות. אנחנו מאוד מקווים שיהיה מומ אמיתי . הזמנו את השר לנהל איתנו שיחה פרקטית כדי להציע צעדים שיוכלו להביא לפתרון המשבר הקשה הזה. בצער רב נמשיך בתכניתנו ונגיש השבוע את מכתבי ההתפטרות האישיים".

הורוביץ הגיע לפגישה באופן מפתיע, זאת לאחר שאמש חסמו אלפי מתמחים את הכניסה לביתו שבתל אביב. מוקדם יותר היום בעת ביקורו באוניברסיטת תל אביב, עשרות סטודנטים לרפואה הפגינו בעד מאבק המתמחים לקיצור התורנויות. 

בכניסה לפגישה אמר השר: "חשוב לי לראות אותם כבר היום, להקשיב ולהבין מה מפריע להם. אני מגיע להביע את הערכתי הגדולה למתמחות ולמתמחים. נמשיך לעבוד עם המתמחים בשיתוף פעולה ובקשר רציף. אני מחויב לקיצור ההתמחויות בכל בתי החולים ברחבי הארץ. אמרתי את זה מהיום הראשון שלי בתפקיד, ואני אשיג את היעד הזה. אנחנו כבר עכשיו מתחילים בצעד גדול ומשמעותי, וזו רק ההתחלה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן