המתמחים חוסמים את הגישה לביתו של הורוביץ: "בוא תעשה תורנות של 26 שעות"

מחאת המתמחים נמשכה הערב עם יותר מאלף מתמחים שמחו בתל אביב, חסמו צירים והגיעו עד ביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ. אחרי שסירבו לפשרת הממשלה, התפטרות המתמחים תכנס לתוקף בימים הקרובים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/10/21 22:59 ג בחשון התשפב

המתמחים חוסמים את הגישה לביתו של הורוביץ: "בוא תעשה תורנות של 26 שעות"
המתמחים על יד ביתו של שר הבריאות, צילום: אלעד גוטמן

אלפי מתמחים נפגשו הערב (ש') בתל אביב והמשיכו במחאתם על תנאי ההעסקה הקשים. המחאה ממשיכה להחריף אחרי שכבר הגיעה לשיאה עם הגשתם של כ-2,600 מכתבי התפטרות בסוף השבוע האחרון. המתמחים שצעדו ברחובות העיר הגיעו עד ביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ.


(המתמחים במחאה הערב).

יו"ר ארגון המתמחים "מרשם", ד״ר ריי ביטון נאמה בהפגנת המתמחים, ביטון תקפה את הממשלה ואמרה: "אני פונה מכאן לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולשר האוצר אביגדור ליברמן ואתם יודעים מה? גם לרוה"מ נפתלי בנט: בואו, תעשו פעם אחת תורנות של 26 שעות במיגון קורונה, ואחרי זה נראה אתכם אומרים לנו שזה הגיוני להמשיך לעבוד ככה!".

מוקדם יותר הערב התייחס שר הבריאות לשעבר, ח"כ יעקב ליצמן למחאה והסביר מדוע לא הצליח הוא לקצר את תורנויות המתמחים. על האשם במצב שנמשך שנים ארוכות כתב: "כסגן שר הבריאות ולאחר מכן כשר הבריאות הובלתי את מאבקם ונלחמתי בכל דרך כדי לקצר את זמני התורנויות ל16 שעות בלבד. לצערי ההסתדרות הרפואית דאז, התקפלה ולא הסכימה להמשך המאבק בנושא. יש לברך על החלטת ארגון ׳מרשם׳ מטעם המתמחים, להיאבק על הנושא החשוב והקריטי, שעיקרו הצלת חיים וייעול מערכת הבריאות. ברצוני לחזק את ידם של המתמחים ולשבח את פעילותם החשובה ומאבקם הראוי".

עמיעד טאוב, יו"ר אופק חזרה לחיים, הפועל לשיפור מערכת הבריאות בישראל מסר הערב בעקבות המחאה: "ההתייחסות המזלזלת וחסימת המתמחים המדהימים, שבחרו לעסוק בהצלת חיים ודורשים ובצדק לקבל תנאים אנושיים בסיסיים על מנת לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר, מביישת את מדינת ישראל ככלל ואת מערכת הבריאות בפרט. עמותת אופק חזרה לחיים תמשיך לעמוד לצידם לשיפור מערכת הבריאות ודאגה לבריאות של כולנו".

(מחאת המתמחים).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן