ברביבאי הציעה תורנות של 22 שעות, המתמחים בתגובה: "בדיחה"

שרת הכלכלה הציעה לקצר את תורנות המתמחים בבתי החולים בארבע שעות בלבד, שבועיים לפני שפג ההיתר המאפשר להעסיק את הרופאים המתמחים במשך 26 שעות. "מי שקורא לבדיחה הזו קיצור תורנויות פשוט לא מחובר למציאות ובטח לא מחובר לשטח"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/09/21 15:54 טז בתשרי התשפב

ברביבאי הציעה תורנות של 22 שעות, המתמחים בתגובה: "בדיחה"
הפגנת המתמחים בחודש מאי , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

נדמה שעם ההתפרצות המחודשת בגל הרביעי של נגיף הקורונה מחאת המתמחים, שנאלצים לעבוד 26 שעות ברציפות במהלך תורנות בבתי החולים, נשכחה מעט. אולם, בקרוב מתכננים הרופאים המתמחים להפגין ליד ביתה של שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, אשר על פי המתווה שהיא מקדמת התורנות של הרופאים המתמחים תקוצר מ-26 שעות ל-21 או 22 שעות. 

בעוד שבועיים, ב-6.10 אמור לפוג ההיתר שמאפשר להעסיק את הרופאים המתמחים בתורנויות של 26 שעות. המתמחים כבר הבהירו כי הארכת ההיתר כמו שהוא יגרור אחריו חידוש המאבק על כל המשתמע מכך, כולל צעדים דרסטיים של המתמחים. 

בימים האחרונים, בשיחות עם אנשי השרה ברביבאי נאמר כי המתווה שמקדמת השרה הוא קיצור התורנויות מ26 שעות ל22 או 21 שעות. "מי שקורא לבדיחה הזו קיצור תורנויות פשוט לא מחובר למציאות ובטח לא מחובר לשטח" הבהירה ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" בפוסט בפייסבוק.

אורנה ברביבאי

אורנה ברביבאי שרת הכלכלה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"לא נסכים לשום מתווה שהוא יותר מ18 שעות תורנות. גם כך מדובר בשעות עבודה ארוכות ובצורת עבודה פוגענית. אבל יותר מ18 שעות זה בלתי מתקבל על הדעת והמתמחים מוכנים לצעדים קיצוניים במידה ונדרש להם. משרד הבריאות מבין כבר שזה המינימום שניתן לאשר ולא ברור לנו מדוע משרד הכלכלה והעבודה, שאמון על ההגנה על זכויות העובדים, מציע מודל פוגעני יותר". ד"ר ביטון הבהירה בהמשך דבריה, "זה או קיצור או מלחמה. ואנחנו נערכים למלחמה, כזאת שלא נראתה כאן".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן