המאבטחים נעלו את משרד הבריאות - המתמחים הדביקו 2,300 מכתבי התפטרות בכניסה

למרות פרסום המתווה על ידי שרי הכלכלה, האוצר והבריאות, נציגי המתמחים לא הסכימו לקבלו וביקשו להגיש את מכתבי ההתפטרות. כשהגיעו לפתח משרד הבריאות גילו כי המאבטחים נעלו את הדלתות, ולכן נאלצו להשאירם בכניסה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/10/21 16:15 א בחשון התשפב

המאבטחים נעלו את משרד הבריאות - המתמחים הדביקו 2,300 מכתבי התפטרות בכניסה
ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון המתמחים בכניסה למשרד הבריאות הנעול, , צילום: ארגון מרשם

מחאת המתמחים הגיעה לשיאה כאשר היום בצהריים (ה') הגיעו ראשי המאבק לכניסה למשרד הבריאות במטרה להגיש את מכתבי ההתפטרות שלהם לשר ניצן הורוביץ, זאת בעקבות אי הסכמתם למתווה שהציגו השרים, אך נדהמו לגלות כי הדלתות נעולות והמאבטחים מונעים את כניסתם למקום.

בסופו של דבר נאלצו מתמחי הרפואה להדביק את המכתבים על דלתות הכניסה למשרד הבריאות. עו"ד סיגל פעיל, המייצגת את ארגון הרופאים המתמחים מרשם אמרה: "זה יום מביך וקשה שבו משרד הבריאות נעל את עצמו ואבטח את שעריו במאבטחים כדי לא לאפשר לרופאים המתמחים להגיש את 2,300 מכתבי ההתפטרות ולכן הנחיתי את הרופאים לבצע 'המצאה כדין' ולהדביק את מכתב ההתפטרות על הדלת הנעולה של המשרד ואת 2,300 החתימות בכניסה בסמוך לדלת". 

כמעט במקביל פרסמה שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי את תקציר מתווה קיצור תורנויות המתמחים החדש, אשר גובש בימים האחרונים במהלך משותף של משרדי הכלכלה, הבריאות והאוצר, ועוגן אתמול (ו'), ללא הסכמתם של המתמחים.

במסגרת ההיתר החדש נקבע שבשלב ראשון יוחל השינוי ב-10 בתי החולים בפריפריה, על כלל המחלקות למעט מחלקות כירורגיות. בבתי חולים אלה יופחת מספר שעות העבודה המקסימלי בתורנות מ-26 שעות ל-16+2 שעות. 

עוד נקבע כי ממוצע שעות העבודה בשבוע לא יעלה על 63 שעות, למתמחים שעליהם יוחל המתווה. מתמחה שעליו חל המתווה יבצע לא יותר מ-6 תורנויות בחודש, כאשר הסמכות להחרגה בעניין זה תעבור ממנהל המחלקה למנהל בית החולים. החל מינואר 2023 לא ניתן יהיה לחרוג כלל מ-6 תורנויות לחודש. 

השלב הראשון במתווה החדש ייכנס לתוקף ביום ב-31 במרץ הקרוב. במחלקות טיפול נמרץ כללי והרדמה ייכנס המתווה החדש לתוקף שנה לאחר מכן, ב-31 במרץ 2023. במסגרת התכנית יורחב קיצור התורנויות לכל בתי החולים, בכל רחבי הארץ בתוך 4 שנים.