הרחבת הקואליציה בקרוב? שקד קוראת לחרדים להצטרף לממשלה

שרת הפנים אמרה בראיון כי הייתה שמחה אם החרדים היו מביעים נכונות להצטרף לקואליציה, "מציעה שיעמידו אותנו במבחן ונראה אם אנחנו מצליחים", שר האוצר ליברמן הבהיר מוקדם יותר כי הוא מתנגד בכל תוקף לאפשרות הזו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/09/21 16:51 טז בתשרי התשפב

הרחבת הקואליציה בקרוב? שקד קוראת לחרדים להצטרף לממשלה
שקד ודרעי בטקס חילופי שרים במשרד הפנים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת השינוי בראשות נפתלי בנט, שהישגה הראשון היה העברתו של בנימין נתניהו לספסלי האופוזיציה לראשונה מזה 12 שנה, מנסה כעת להגיע להישג נוסף: מפלגות חרדיות שישבו יחד עם ליברמן ולפיד. 

בראיון שהעניקה היום (ד') שרת הפנים איילת שקד מימינה לדוד בן בסט בתוכנית "הנבחרים" ברדיוס 100FM, קראה למנהיגי המפלגות החרדיות להיכנס לקואליציה. "אני הייתי מאוד מאוד שמחה אם זה היה קורה ואם החרדים היו מביעים נכונות", אמרה, "אני מציעה לחרדים שיעמידו אותנו במבחן, שיאותו ויסכימו להיכנס ואז בוא נראה אם אנחנו מצליחים", עוד הוסיפה, "אני חושבת שזה חשוב מאוד עבור המדינה שגם החרדים יהיו חלק מהממשלה".

אבל, לא בטוח שהדברים האלו מתואמים עם יתר חברי הקואליציה. בראיון שהעניק השבוע שר האוצר אביגדור ליברמן לאתר חרדים10, התבטא יו"ר מפלגת ישראל ביתנו בצורה שאינה משתמעת לשני פנים והבהיר כי יתנגד נחרצות לשילוב אפשרי של החרדים בממשלה.

ליברמן

ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כזכור, שר האוצר החליט לבטל את הזכאות לסבסוד מעונות יום לילדים לאברכים שאינם לוקחים חלק בשוק העבודה. ההחלטה הייתה אמורה להיכנס לתוקף כבר ב-1 בספטמבר והמשמעות היא כי האברכים שמבקשים מימון למעונות היום יצטרכו לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. יש לציין כי תנאי זה קיים כבר היום לגבי אימהות.

כזכור, בראיון שהעניקה ח"כ שירלי פינטו, גם היא מימינה לחדשות כיפה, אמרה מי שנכנסה למשכן באמצעות החוק הנורבגי כי המפלגה שהייתה שמחה לראות מצטרפת לממשלה היא דווקא הליכוד. "בסוף, היא מהווה את המפלגה הגדולה ביותר מבחינת מנדטים. תפיסות העולם שלנו חופפות ברוב מוחלט של הפעמים, אז מדוע לא? הרי כמו שאמרתי, רע"מ היא לא באמת 'בעיה' עבור הליכוד, אז הם בהחלט יכולים להצטרף וליצור ממשלה רחבה המייצגת את רוב העם".