הלחץ עבד, ליברמן דוחה בחודשיים את גזירת המעונות

לחץ רב מופעל על חברי הממשלה בעקבות החלטתו של ליברמן שלא לסבסד מעונות יום לילדי אברכים. אחרי הביקורת מחוץ ומבית ליברמן בהודעה דרמטית: ניתן זמן להיערך

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/21 12:31 ה באב התשפא

הלחץ עבד, ליברמן דוחה בחודשיים את גזירת המעונות
ליברמן., צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר האוצר ליברמן טלטל את העולם החרדי לאחר שהודיע על ביטול הסבסוד במעונות לאברכים. ליברמן קיבל ביקורת רבה על המהלך, גם בתוך הקואליציה, אחרי הפרסום כי בימינה שוקלים להחריג את האברכים הדתיים לאומיים הודיע היום ליברמן על דחייה זמנית של התכנית.

בהודעה משותפת לשר האוצר, אביגדור ליברמן ולשרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי כתבו השניים כי: "בצעד משותף החליטו שר האוצר ושרת הכלכלה והתעשייה להעניק חודשיים נוספים להיערכות מערכת החינוך, שוק התעסוקה והמשפחות עצמן להחלטה לשנות את הקריטריונים לזכאים בסבסוד עלות מעונות היום".

עוד הוסיפו כי: "ההחלטה שעניינה עידוד תעסוקה ומתן סבסוד בשכר הלימוד למעונות היום למשפחה ששני בני הזוג עובדים או רוכשים הכשרה מקצועית ו/או השכלה גבוהה לשם תעסוקה תיושם במלואה ותיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר 2021".

כזכור, שר האוצר אביגדור ליברמן, החליט לבטל את הזכאות לסבסוד מעונות יום לילדים לאברכים שאינם לוקחים חלק בשוק העבודה. ההחלטה הייתה אמורה להיכנס לתוקף כבר ב-1 בספטמבר. מתחילת שנת הלימודים הבאה יצטרכו האברכים לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. יש לציין כי תנאי זה קיים כבר היום לגבי אימהות.

החוק זכה לביקורת ציבורית רבה וגם בתוך הממשלה נמצאו מתנגדים. שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר  בראיון לגלי צה"ל אמר: "אני בעד לתת לילדים מה שהם צריכים - במנותק ממה שההורים שלהם עושים". עוד טען שר הבריאות: "ילד הוא ישות בפני עצמה, ואם טובתו היא להיות במעון - אני לא בעד לשלול ממנו את זה".  כאמור, ח"כ רז וייתכן כי אף חברי מרצ נוספים, צפויים לתמוך בהצעה של ש"ס לבלום את תוכניתו של שר האוצר לפגוע במעוני היום של המגזר החרדי.

שר האוצר הגיב בחשבון הטוויטר של על הביקורת: "אני מתחבר לשותפיי בקואליציה, אכן "יש מה ללבן", לילדים צריך להעניק "מה שהם צריכים" - השכלה ויכולת להשתלב בשוק התעסוקה, להתפרנס בכבוד ולא להתבסס על קצבאות ונדבות. ולידידיי מהמגזר החרדי, אני קורא לכם לחזור למקורות ולדברי הרמב"ם (שעבד במשרה מלאה), שאמר: "כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא".


ליברמן בכנס כיפה.

חבר הכנסת מוסי רז בתגובה להחלטת שר האוצר ושרת הלכלה בעניין מעונות היום: "טוב עשו שר האוצר ושרת הכלכלה והתעשייה, שהחליטו להעניק חודשיים נוספים להיערכות מערכת החינוך, שוק התעסוקה והכי חשוב - המשפחות, להחלטה לשנות את הקריטריונים לזכאים בסבסוד עלות מעונות היום. מציע שכמו חוק האזרחות ההחלטה הזו תוארך בעוד חודשיים לפחות 18 פעם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן