מומחים לממשלה: גל התחלואה נבלם | עלייה במספר החולים קשה

למרות נתוני התחלואה שמוסיפים לעלות, דו"ח מיוחד שהונח על שולחן הממשלה קובע כי הגל הרביעי לקראת סיום: "גם פתיחת מערכת החינוך לא תשנה את המגמה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/08/21 12:09 יט באלול התשפא

מומחים לממשלה: גל התחלואה נבלם | עלייה במספר החולים קשה
צילום: Miriam Alster/Flash90

צוות חוקרים מיוחד שהוקם באוניברסיטה העברית הגיש לממשלה ולמל"ל דוח שטוען כי הגל הרביעי נבלם ועיקרו כבר מאחורינו. בינתיים נתוני התחלואה לא מתרשמים במיוחד מהדוח וממשיכים לטפס. במשרד הבריאות מדווחים על עלייה במספר החולים קשה ומספרם כבר עומד על 698.

האם יש סיבה לאופטימיות? לפי החוקרים כן. בדוח שמתפרסם היום (ו') נכתב כי בקרוב תגיע בלימה בתחלואה ולמעשה גם פתיחת שנת הלימודים לא תחמיר את המצב. בדוח נכתב כי: "בקצב ההתחסנות הנוכחי סביר כי לא תתחדש ההתפרצות. צפויה בלימה בקצב העלייה של אשפוזים חדשים במצב קשה מעל גיל 50". עוד הוסיפו החוקרים כי: "הסיכון לתחלואה קשה בקרב בני 60 ומעלה שאינם מחוסנים – עלה באופן משמעותי, ועומד כעת על פי 5 בהשוואה לאוכלוסיית המחוסנים".

בפירוט הסיבות כתבו החוקרים כי: "גל התחלואה הנוכחי נבלם בזכות השילוב בין מבצע החיסונים ויישום מגבלות רכות. שמירה על המגבלות הקיימות והמשך חיסון במנת דחף צפוי להוביל לירידה של מקדם ההדבקה מתחת ל-0.85 בשבוע השני של ספטמבר".

לצד זאת, הסבירו החוקרים ששגרת החיים צפויה עדיין להיות משובשת, בין השאר בשל עשרות אלפי הישראלים שידרשו לשהות בבידוד.. "מומלץ להמשיך ולהרחיב את מבצע מנות הדחף", כתבו לסיום הדוח.

משרד הבריאות מפרסם הבוקר כי ישנה עלייה בתחלואה הקשה ובתמותה, וכן שיעור החיוביים עדיין גבוה. לפי נתוני התחלואה שפורסמו הבוקר, מספר החולים קשה בעלייה ועומד על 698 בני אדם. מתוכם, 149 מונשמים - 14 יותר ממספר המונשמים אתמול. כמו כן אתמול 8,078 ישראלים אובחנו עם הנגיף סה"כ 6.71% מסך כל הבדיקות שנערכו. אתמול נפטרו 19 בני אדם שחלו בנגיף.

בתוך כך, השביתה בבתי החולים נמשכת. אלפי רופאים, אחיות וצוותי רפואה יפגינו ביום ראשון ב-12:00 מול משרד הבריאות בירושלים במחאה על קריסת 7 בתי החולים הציבוריים והתעלמות משרד הבריאות מהמשבר.


(השביתה בבתי החולים).

"שיתוף הפעולה של משרד הבריאות ושר הבריאות עם שיטת הטפטוף וההרעבה - מביש ומבזה את מערכת הבריאות בשיא משבר הקורונה. זהו מחדל חריף של משרד הבריאות שפוגע בתפקוד בתי החולים. בלי תקציב מוגדר וברור אי אפשר לרכוש ציוד, לגייס רופאים ואחיות, או לנהל בית חולים" מסרו מארגני המחאה.

לפי המוחים, העבודה במתכונת חירום ב-7 בתי החולים הציבוריים תימשך ללא הגבלה עד ליישום מלא של ההסכם שנחתם מול מנהלי בתי החולים.