בפעם השביעית: הוארך מצב החירום במדינה בשל הקורונה

ועדת חוקה אישרה את תקנות התו הירוק המורחב שיכנסו לתוקף הלילה, וביניהן החרגת ילדים עם צרכים מיוחדים | מאז תחילת מבצע "חיסון עד הבית" התחסנו בפעם הראשונה אלף בני אדם

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/08/21 18:40 יח באלול התשפא

בפעם השביעית: הוארך מצב החירום במדינה בשל הקורונה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת החוקה בראשות ממלא מקום יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן, האריכה הערב (ה') בפעם השביעית את מצב החירום בשל הקורונה ב-60 ימים נוספים, עד ל-25.10.21 ואישרה את תקנות התו הירוק שייכנסו לתוקף הלילה בחצות, ובהן החרגת ילדים עם צרכים מיוחדים בעלי תעודת נכה עם פטור מתור, עד ל-5.9 במקום עד ה-9.9 כפי שנכתב בתקנות המקוריות. 

עוד הוסכם כי במקרה שמשרד הבריאות לא ימצא עד יום שלישי הקרוב מתווה מדויק יותר שייתן מענה לילדים שכרגע אינם נכללים בהסדר, יקבל משרד הבריאות את בקשת הוועדה להחריג מהתו הירוק את כלל הילדים מגיל 3 עד 12 ושלושה חודשים, המחזיקים בתעודת נכה. 

מהראשון לחודש ספטמבר תלמידים בני 3 ומעלה בכל הגילים, יוכלו להציג תוצאת בדיקת PCR שלילית שבוצעה בבתי הספר במסגרת "מגן חינוך" והיא תהיה תקפה ל-72 שעות גם לצרכי תו ירוק. כמו כן, אישרה הוועדה להסיר את ספרד וגיאורגיה מרשימת המדינות בסיכון מרבי, שהיציאה אליהן נאסרה, וכן האריכה בחודש נוסף, עד ל-20.9.21 את החובה לביצוע בדיקה בכניסה לישראל

בהארכת מצב החירום בשל קורונה תמכו ממלא מקום היו"ר ח"כ איתן גינזבורג וח"כ סימון דוידסון מיש עתיד. לא היו מתנגדים. 

מבצע חיסון עד הבית: יותר מאלף מתחסנים חדשים 

מגן דוד אדום מעדכן כי בשלושת הימים הראשונים למבצע "חיסון עד הבית", חיסנו צוותי "ניידות חיסון נמרץ" של מגן דוד אדום יותר מ-1,000 איש, רובם בחיסון ראשון. מאז השיק שר הבריאות את המבצע ביום שני, החלו צוותי מד"א להגיע לישובים בהם אחוז המחוסנים במנה ראשונה הוא הנמוך ביותר בישראל, על פי מפת החיסונים החדשה.
 
עד אתמול (רביעי) הגיעו הניידות לכפר קאסם, דאלית אל כרמל, ג'דיידה-מכר ולשלוש שכונות במזרח ירושלים. היום מחסנים הצוותים בשפרעם וכפר קאסם ובעקבות הביקוש, בשבוע הבא יתוגבר המבצע באופן משמעותי.
 

צילום: דוברות מד"א


יש לציין כי הנתון מתייחס למתחסנים במסגרת מבצע "חיסון עד הבית" בלבד ולא כולל את המחוסנים במוקדי קופות החולים ופיקוד העורף באותם הישובים. על כן, המספר הכולל של מתחסנים במנה ראשונה ביישובים הרלוונטיים גבוה יותר.
 
שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר: "העשירים מתחסנים יותר, העניים - הרבה פחות. זאת מציאות שאסור לנו להשלים איתה. הדרך לתקן היא לעבור שכונה שכונה, רחוב רחוב, ולהנגיש את החיסונים ממש עד הבית. שמח על ההיענות היפה ועל הפעילות המרשימה של מד"א. נמשיך ונרחיב את המצבע החשוב הזה. זה יכול להיות שובר השוויון, או יותר נכון שובר האי-שוויון, במאבק בדלתא"
 
"יחד עם שותפינו לדרך במשרד הבריאות, יצאנו השבוע למבצע חיסונים נוסף, במטרה להעלות את אחוזי המתחסנים בציבור הישראלי, להנגיש את חיסון הכי קרוב לבית ולעודד את אלו שעדיין לא התחסנו להתחסן", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין, "אני קורא לאזרחי המדינה לנצל את ההזדמנות ולהתחסן על מנת לבלום את התפשטות מגיפת הקורונה בכדי שנשוב לשגרה בטוחה ובריאה".

מוקדם יותר היום, בדיון שנערך בוועדת החוקה, מסרו אנשי משרד הבריאות כי אם התחלואה תמשיך להיות משמעותית בימים הקרובים, תתקיים הערכה מחודשת לגבי פתיחת שנת הלימודים.

את הדברים אמרה אילנה גנס למ"מ יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג, שאמר: "פתיחת שנת הלימודים תביא בהכרח להדבקות וזה פוגע באסטרטגיה של משרד הבריאות לקניית זמן. אם הייתם פותחים את השנה באוקטובר הייתם במצב הרבה יותר טוב. כרגע זה סותר את הרצון להגיע לכמה שיותר מחוסנים". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן