ראש עיריית לוד חושף: "400 משפחות עזבו את העיר"

בכנס של שדולת ארץ ישראל אשר נערך היום בכנסת עסקו חברי קואליציה ואופוזיציה במשילות וביטחון אישי בארץ, בדגש על האירועים האלימים במהלך מבצע שומר החומות. "יש לפעול למיצוי מלוא חומרת הדין עם הפורעים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/21 15:07 יז באב התשפא

ראש עיריית לוד חושף: "400 משפחות עזבו את העיר"
צילום: מאיר אליפור

שדולת ארץ ישראל בכנסת קיימה היום (ב') את כנס היסוד של השדולה בראשות חברי הכנסת אורית סטרוק מטעם הציונות הדתית ויואב קיש מטעם הליכוד. בשותפות עם תנועת רגבים וראשי מועצות ביהודה ושומרון. 

הכנס עסק במשילות וביטחון אישי בארץ, בדגש על הערים המעורבות והאירועים האלימים אשר התרחשו בהם במהלך מבצע שומר החומות. האירוע התקיים במעמד עשרות חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה אשר לראשונה בכנסת הנוכחית שמו בצד את המחלוקות הפוליטיות ומשתפים פעולה. בכנס נכחו עוד נציגי ציבור, ארגונים ותנועות אשר פועלים בתחום וסיפרו על המציאות בשטח.

חברי הכנסת החברים בשדולה התחייבו לפעול למימוש מטרות השדולה וקראו לממשלת ישראל כי לאור האירועים הקשים בערים המעורבות עליה לתת את הדעת ולהתייחס לגל הטרור הזה כמערכה המהווה איום אסטרטגי על מדינת ישראל, ביטחונה ושגשוגה.

בסיום הכינוס חתמו חברי הכנסת על קריאה לממשלת ישראל: ״לפעול למיצוי מלוא חומרת הדין עם הפורעים, לפעול לעיצוב עבודת המשטרה באופן שיתן מענה לצורך במשילות ובביטחון אישי, כולל באמצעות שיתוף תושבים בביטחון השוטף (כיתות כוננות ומשמר אזרחי, לדוגמה) ולהיערך כראוי למניעת הידרדרות נוספת, ואף התקוממות פנימית רחבת היקף.״

חבר הכנסת יואב קיש מסר: ״הכנסת הזו יכלה להיות כנסת שמבצעת מימוש אמיתי ומשמעותי של אידיאלוגיית הימין. ראש ממשלה שהתחייב והבטיח שהדבר הראשון שיעשה בממשלתו זו הסדרת ההתישבות הצעירה. דווקא באופן אבסורדי, למרות הרוב בימין בכנסת, לאור הרכב הקואליציה יש חשש אמיתי בימין למדיניות הממשלה. האתגרים של השדולה רק הולכים וגדלים. בשדולה נשלב כוחות אופוזיציה וקואליציה על מנת להבטיח שמדיניות הממשלה תשמור על ארץ ישראל, תחזק את הבטחון האישי בערים המעורבות ותפעל לחיזוק והגדלת ההתישבות בכל ארץ ישראל.״

אורית סטרוק, יו"ר השדולה, "שדולת א"י בכנסת הזו היא הגדולה והרחבה ביותר מאי-פעם ב 15 השנים האחרונות. במסגרת פעילות השדולה נשלב ידיים יחד, כולנו, כל אוהבי ארץ ישראל, מכל המפלגות והסיעות, קואליציה ואופוזיציה, לטובת ארץ ישראל על כל מרחביה: בגליל, בנגב, בגולן, ביהודה ושומרון, וגם בערים המעורבות. נייצר בשדולה את הקואליציה האמתית שעם ישראל בחר ובודאי מעדיף ומייחל לה. עם ישראל בחר בארץ ישראל, ולפחות בשדולה שלנו הוא יקבל אותה. כולי תקוה שנצליח לחתור ולהתקדם יחד ליעדים המשותפים לכולנו, לצופף שורות מול אויבינו ויריבינו, ולחזק יחד את אחיזתנו בארצנו, ארץ ישראל״.

ראש עירית לוד יאיר רביבו חושף בכנס שדולת ארץ ישראל כי ״400 משפחות עזבו את לוד בשל הפרעות. צריך לסייע להכניס את הערים המעורבות למפת עדיפות לאומית כדי שיהיה תמרוץ להגיע לגור פה אנחנו. אנחנו עדין בפוסט טראומה. אולי אתם שומעים על שקט מדומה אבל עברנו פה אירוע מאוד מטלטל לפני חודשיים. לא הכל תקציבים. אני דוגמא לכך שנתתי המון תקציבים ועשיתי אפליה מתקנת אבל ביום פקודה הפנו אלינו את הגב, הזהות הפלסטינית גברה והשד הלאומני יצא בגלוי בערים המעורבות. אני היום אחד האנשים השנואים במגזר הערבי. וכל חטאי שהרמתי את דגל המשילות״.

השר לביטחון פנים לשעבר ח״כ אמיר אוחנה: "ההתקוממות האחרונה - לא ידענו כמוה מאז קום המדינה. המשטרה לא ידעה לתת להם מענה טוב בזמנים הראשונים״ נושא הערים המעורבות הוא נושא מרכזי. הביקור הראשון שלנו בשטח היה בנגב וראינו גם בנגב וגם בערים המעורבות את ההתקוממות והפרעות של ערביי ישראל מתוך עויינות לרעיון של מדינה יהודית. עם זה התמודדנו. צבר האירועים היו כאלו שהמשטרה לא ידעה לתת להם מענה טוב בזמנים הראשונים ונאלצה לעשות גיוס חסר תקדים בהיקפו של פלוגות מג״ב כדי לתת מענה להתקוממות שלא ידענו מאז קום המדינה".

ח״כ משה אבוטבול: ״אנחנו כאן כדי להיות לצדם של המתיישבים. השדולה חייבת לחצות מחנות בפרט חברי הקואליציה. חלק מהם הצהירו שהם יעמדו לימינם של המתיישבים ועכשיו הזמן לקיים זאת. יהיו הרבה דברים של קונצנזוס. המתיישבים ובמיוחד בערים המעורבות מצפים שנעבוד יחד ולחזק את נושא ההתיישבות״.

ח״כ אבי דיכטר: ״היום בממשלה למפלגות הערביות ומרצ יש בעיה שישראל מוגדרת מדינת הלאום של העם היהודי. אנחנו צריכים לוודא שקואליציה המאוד בעייתית שיש בה נציגות של הימין אבל רק כשליש כאשר שתי שליש הם שמאל , שהנזקים במונחי א״י לא יהיו קשים לתיקון״.

המשתתפים בשדולה

המשתתפים בשדולה צילום: מאיר אליפור

ח״כ יום טוב כלפון (ימינה): ״זאת השדולה הראשונה אליה ביקשתי להצטרף ואני מאוד שמח על זה. א״י מעל הכל והשדולה הזאת חייבת להיות גם מעל הכל. אפשר לשתף פעולה. יש לנו מדינה קטנה ואין לנו את הפריוולגיה לסחור בה, לוותר על סנטימטר ממנה ולכן חייבים שמכאן לצאת קריאה ברורה - קואליציה ואופוזיציה על א״י לא מוותרים. אני מאמין שראש הממשלה הנוכחית הוא איש א״י השלמה ואני מצפה מהשדולה לעזור לו. ערים לכך שהקואליציה מורכבת.

עו״ד נתי רום מארגון חננו: ״ישנה פרקטיקה חדשה ומושתקת של טרור לאומני  בצורת הצתות בכל רחבי הארץ .יש למגר את התופעה וללחוץ כי יחידות האכיפה כימ"ר שי, שהוקמו עקב לחץ של השמאל , יפסיקו לפעול רק כנגד יהודים אלא יחלו לאכוף כלפי האויב האמיתי המנסה לכלות את ארצנו ,אנו נמצאים באיום אסטרטגי על מדינת ישראל שלא ידענו כמותו ולכן פעילות השדולה ושיתוף הפעולה של הארגונים הציוניים חשובים מתמיד .יש גם לחבר ולערב  את אחינו ותומכי ישראל בגולה לפעילות  במסגרת השדולה״.