הרב קנייבסקי: "מורה ומחנכת שלא התחסנו שלא יבואו ללמד"

בפגישה שנערכה אמש עם ממונה הקורונה פרופ׳ סלמן זרקא הורה הרב חיים קנייבסקי למנהלי המוסדות בציבור החרדי להתחסן ואמר: "החיסונים הם סיעתא דשמיא"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/08/21 08:28 יז באלול התשפא

הרב קנייבסקי: "מורה ומחנכת שלא התחסנו שלא יבואו ללמד"
הפגישה אתמול בין הרב קנייבסקי לסלמן זרקא, צילום: המטה החרדי משרד הבריאות

ממונה הקורונה פרופ׳ זרקא ביקר אמש במעונו של המנהיג הרוחני הבכיר בעקבות גל התחלואה הגואה בציבור החרדי. הרב קנייבסקי הדגיש ואמר כי על כל אדם להשתדל להישמר בכל דרך שלא להדביק ולהידבק מדין ״ונשמרתם מאוד לנפשותיכם״ ולהקפיד על הנחיות הבריאות. 

פרופ׳ זרקא ביקש את ברכת הרב להצלחת מבצע החיסונים במוסדות החינוך, וכן שיקרא למבוגרים להתחסן במנה השלישית. הרב אמר כי החיסונים הם ׳סיעתא דשמיא׳ ויש ליטול אותם על מנת למנוע ביטול תורה וחולי. פרופ׳ זרקא סיפר לרב כי שימש כמנהל בי״ח זיו בעת האסון במירון לשם פונו פצועים והרב הודה לו על הצלת החיים לה היה שותף. 

פרופ׳ סלמן זרקא הביע דאגה מהעובדה שחלק מצוותי ההוראה במגזר החרדי טרם התחסן, בעיקר בבתי הספר שם לומדים ילדים שאינם בגיל החיסון ועלולים להדביק את המורים ולגרום לתחלואה. הרב פסק כי הדבר אסור וחובה על אנשי ונשות החינוך להתחסן. הרב קנייבסקי הוסיף וקבע כי על המנהלים להשעות מלמדים ומחנכות שלא התחסנו. במהלך הביקור הקפיד ממונה הקורונה לעטות מסיכה, הרב קניייבסקי ונכדו יענקי לא עטו.

בשבוע שעבר אמר זרקא על הגבלות הקורונה הנוכחיות: "אני חושב שבשבועיים-שלושה הקרובים צריך להחמיר עוד יותר, חתונה צריכה להתקיים במקסימום 100 איש", הבהיר פרויקטור הקורונה. "לצערי, זה נראה כאילו בחברה הערבית הקורונה עוד לא הגיעה. סכנין הפכה לאדומה ואנשים נוסעים לטורקיה בצורה חופשית. מול נתוני התחלואה האלו - מה שהממשלה מביאה הוא הצעה מקלה. רק החיסון עצמו לא מספיק, יש לנו כמיליון איש שלא התחסנו אפילו פעם אחת. רק אם נצליח בחיסונים, כולל עם המיליון שעוד לא התחסנו ועם המנה השלישית, נוכל להימנע מסגר".


(הרב קנייבסקי).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן