הרב קנייבסקי על האסון במירון: "להתחזק בתורה ונשים שיתחזקו בצניעות"

המנהיג הרוחני של הזרם הליטאי השיב לשואלים רבים, והתייחס לאסון הנורא במירון בו נהרגו 45 בני אדם. "זו גזירת שמים ואין איתנו יודע חשבונות שמים". הוא קרא להקפיד על נטילת ידיים ולכוון בברכות. "להרגיש קרבת אלוקים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/05/21 18:18 כב באייר התשפא

הרב קנייבסקי על האסון במירון: "להתחזק בתורה ונשים שיתחזקו בצניעות"
הרב קנייבסקי, צילום: Yaakov Cohen/Flash90

הרב חיים קנייבסקי, המנהיג הרוחני של הזרם החרדי-ליטאי, התייחס היום לאסון במירון שהתרחש בחמישי בלילה, בו נהרגו 45 בני אדם ועוד 150 נפצעו. את הדברים כתב הרב קנייבסקי במענה לרבים ששאלו והם פורסמו הבוקר (ג') ביתד נאמן.

"זה גזירת שמיים ואין אנו יודעים חשובות שמיים. להתחזק בתורה ובהתמדת תורה. ונשים שיתחזקו בצניעות". עוד הוסיף בהתייחסותו: "לא מקפידים בהלכות נטילת ידיים לסעוד בכל פרטיה ודקדוקיה, ושצריך להתחזק בכוונה בברכות להרגיש קרבת אלקים". 

צילום: ללא


הרב יובל שרלו, ראש ישיבת אורות שאול בתל אביב, בקש להדגיש אתמול כי נדרש גם חשבון נפש "חומרי" ובדיקה של הסיבות הטבעיות שהביאו למחדל. הרב שרלו לקח חלק בתכניתו של גיא זהר "מהצד השני". 

"אם לא נעשה תיקון גם בדרך הטבע ולא רק בהקשרים הרוחניים שלו, נישאר עם היסודות הרעועים שהביאו את האסון הזה ומסכנים אותנו גם בעתיד. זה לא רק איתות משמים על מצב רוחני ירוד, זה לא רק גזרת גורל - זה בידינו", אמר הרב שרלו.