מסתמן: יאושרו טיסות לאומן בראש השנה

רוצים להגיע לאומן בראש השנה? אלו התנאים שיאפשרו לכם לטוס | פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא הרגיע היום את הציבור החרדי אך הזהיר: "מדובר בפיקוח נפש"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/08/21 14:54 י באלול התשפא

מסתמן: יאושרו טיסות לאומן בראש השנה
אומן, ארכיון, צילום: shutterstock

עשרות אלפי ישראלים מחכים בכל שנה לטיסה המסורתית לאומן בראש השנה. אחרי שבשנה שעברה נאלצו החסידים להישאר בבית, פרויקטור הקורונה חשף היום (ד') את התנאים שיאפשרו לישראלים לטוס לאוקראינה ולציין את החג אצל רבי נחמן.

טיסה לאומן בראש השנה היא רגע השיא עבור חסידי רבי נחמן רבים. ראש השנה הולך ומתקרב ובציבור החרדי מקווים לבשורות טובות. היום נפגש פרויקטור הקורונה עם מספר כתבים חרדים ואמר כי מבחינתו ניתן יהיה לטוס לאומן, בתנאי אחד.

"מבחינתנו נאפשר לאנשים מחוסנים לטוס להתפלל באומן" אמר זרקא אך הוסיף בדאגה: "אנחנו מודאגים מהחזרה ארצה, קוראים למי שיחזור ויהיה חיובי - לשמור על הבידוד גם ביום כיפור. זה פיקוח נפש". זרקא הוסיף: "אם לא ישמרו תהיה הדבקה המונית. אני ממליץ ככל שניתן בחגי תשרי שהתפילות יהיו בחוץ".

הצהרתו של זרקא מגיעה אחרי התנגדותו של שר האוצר אביגדור ליברמן שאמר על הטיסות: "שמעתי שיש עוד פעם רעיון להוציא טיסות לאומן. צריך לתת על זה את הדעת". שר הבריאות ניצן הורוביץ חיזק את ליברמן ואמר: "שר האוצר צודק בעניין זה".

כזכור, בשנה שעברה קבוצת חסידים ניסתה להגיע לאומן למרות האיסור ונתקעה במעבר הגבול. כ-2,500 חסידים נתקעו בין בלארוס לאוקראינה וניסו לחצות את הגבול בכל דרך, כוחות משמר הגבול האוקראיני נפרסו באזור בו שהו החסידים ומפקד הגבולות האוקראינים הגיע למקום לפקח שאף אחד לא ייכנס.החסידים שכבר יצאו את גבול בלארוס, נתקעו במעבר שבין המדינות, ללא יכולת לחזור לבלארוס או להמשיך לאוקראינה. 


(חסידי ברסלב בגבול בלארוס).