מלחמה בקורונה פרופסור סלמן זרקא: "ההצעה שהממשלה מביאה מקילה, הייתי רוצה להחמיר יותר"

במהלך הדיון בוועדת חוקה לצורך אישור ההגבלות החדשות שנכנסו היום לתוקף, אמר ממונה הקורונה כי במהלך השבויים הראשונים של אוגוסט מתו 203 ישראלים: "הייתי רוצה להביא לכם היום הגבלה של 50 בפנים 100 בחוץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/21 11:19 י באלול התשפא

פרופסור סלמן זרקא: "ההצעה שהממשלה מביאה מקילה, הייתי רוצה להחמיר יותר"
ממונה הקורונה זרקא, צילום: David Cohen/Flash90

בהתאם להחלטת קבינט הקורונה מהשבוע שעבר, הלילה (ג') נכנסו לתוקף מספר הגבלות חדשות, מתוך ניסיון לבלום את העליה המתמשכת בתחלואה בגל הרביעי של הקורונה, ובמטרה להימנע מסגר נוסף שיפגע בכלכלה. במסגרת ההנחיות החדשות נכנסו לתוקף "התו הירוק" ו"התו הסגול" וכן עודכנו מגבלות התקהלות שונות במרחב הציבורי. 

התקנות נכנסו לתוקף אך זקוקות לאישור הממשלה והכנסת. בדיון לאישורן בוועדת חוקה, אמר ממונה הקורונה, פרופסור סלמן זרקא: "ביוני נפטרו 8 אנשים מקורונה, ביולי נפטרו 52, עד 15 לאוגוסט 203 איש נפטרו מקורונה במדינת ישראל. העקומה מאוד ברורה ואלה הנתונים. כפוריקטור הקורונה אני אומר לכם בצורה מאוד ברורה: הייתי רוצה להביא לכם היום הגבלה של 50 בפנים 100 בחוץ, ולא המספרים שקורים כאן".  

"אני חושב בראש ובראשונה מתוקף תפקידי לשמור על החיים ואני חושב שצריך לעשות פעולות נוספות, כרגע זו ההחלטה בקבינט, אנחנו מצייתים ומצדיעים ולכן מה שמוצג כאן לדעתי המקצועית היא הצעה מקלה".

"אני חושב שבשבועיים-שלושה הקרובים צריך להחמיר עוד יותר, חתונה צריכה להתקיים במקסימום 100 איש", הבהיר פרויקטור הקורונה. "לצערי, זה נראה כאילו בחברה הערבית הקורונה עוד לא הגיעה. סכנין הפכה לאדומה ואנשים נוסעים לטורקיה בצורה חופשית. מול נתוני התחלואה האלו - מה שהממשלה מביאה הוא הצעה מקלה. רק החיסון עצמו לא מספיק, יש לנו כמיליון איש שלא התחסנו אפילו פעם אחת. רק אם נצליח בחיסונים, כולל עם המיליון שעוד לא התחסנו ועם המנה השלישית, נוכל להימנע מסגר".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן