מתווה החזרה ללימודים: הטעות של משרד החינוך

בהצגת המתווה לפתיחת שנת הלימודים משרד החינוך משחזר את הכישלון מתחילת שנת הלימודים הקודמת. במקום לחלק הבטחות בלי כיסוי, כדאי שבמשרד יעבדו על למידה איכותית מרחוק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/08/21 19:20 א באלול התשפא

מתווה החזרה ללימודים: הטעות של משרד החינוך
בית ספר ריק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום אני עובד במקום שאני אוהב אבל רק לפני שנה הייתי כמו רבים מחברי בציבור הדתי לאומי חלק מצוות החינוך במערכת החינוך הישראלית. תנו לי לשתף אתכם בשבועות שלפני פתיחת שנת הלימודים תשפ"א. מצב התחלואה בארץ היה בעלייה מתמדת, תו ירוק היה בכל רחבי הארץ ובמשרד החינוך נערכו לפתיחת שנת הלימודים והתעקשו כי היא תיפתח כסדרה, במשך ימים ארוכים שר החינוך ציון 90 על ההתנהלות גלנט ומשרדו הכינו מתווה שכלל קפסולות, בדיקות ושלל אמצעים.

גם בישיבה התיכונית בה עבדתי נערכו לפתיחת שנת הלימודים בכל הכוח, ברוח המפקד כיתות חולקו לקפסולות, מסיכות היו חובה, חדר האוכל ובית המדרש פוצלו והכל היה ערוך ומוכן לקליטת תלמידים בצורה בטוחה. אבל אז, כשהכל היה ערוך ומוכן, להפתעת אף אחד התחיל הסגר השני, שבועיים וחצי לתוך שנת הלימודים ותלמידי ישראל נשלחו לבתים. אני ושאר הצוות החינוכי נשארנו עם המון מסיכות, כמה מחיצות ניילון בכיתות ומעט מאוד תכניות ללמידה מרחוק.

התיאור נשמע לכם מוכר? כי המצב היום הוא שגרף התחלואה עולה בעקביות, לפני חודשיים מספרי החולים עלו, אחריהם מספרי החולים קשה ובשבוע האחרון נרשמת עלייה גם במספר המונשמים והמתים. סגר נראה בלתי נמנע ובחדשות כיפה נחשף התאריך בו מתכננים במשרד הבריאות להתחיל עם הסגר הרביעי, 29.9, יומיים בלבד לפני הפתיחה המתוכננת של שנת הלימודים "כסדרה". 

במשרד החינוך עוצמים עיניים, בממשלה מתעקשים שלא לומר את המילה סגר ומחבר הספר 'איך לנצח מגיפה' ראש הממשלה בנט, מעביר את האחריות לציבור. אתמול, באיחור משמעותי, פורסם המתווה לפתיחת שנת הלימודים. המתווה כולל בדיקות סרולוגיות לפני פתיחת שנת הלימודים, הקפדה על ריחוק, בדיקות מהירות ו'כיתה ירוקה'.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הפילה על מנהלי בית הספר והמורים מערך לוגיסטי מורכב מאוד לתפעול שספק אם גם היא מבינה את כל הפרטים שלו, צדקה יפה בן דוד כשאמרה: "זה לא מתווה זו זריקת אחריות" והמורים מבינים ששמירה על הנחיות בתוך בית ספר היא משימה כמעט בלתי אפשרית.

במשרד החינוך חוזרים על הטעות משנה שעברה ובמקום להיערך ללמידה איכותית מרחוק, שככול הנראה תלווה לפחות את החודש הראשון של שנת הלימודים, במשרד מגבשים מתווים ארוכים שלא יהיו רלוונטיים ביום בו ישראל תיכנס לסגר הרביעי.

 


(בנט על פתיחת שנת הלימודים).