משרד החינוך: "קרוב ל-45 אחוז מהתלמידים החרדים קיבלו פטור מבידוד והם זכאים לתו ירוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/21 15:43 ג באלול התשפא

עם פתיחתה החגיגית של שנת הלימודים במגזר החרדי, כ- 250 אלף תלמידים הגיעו אל מוסדות החינוך, ובד בבד גם אל המוקדים ברשויות המקומיות כדי לבצע בדיקות סרולוגיות ולקבל פטור מבידוד.

במשרד החינוך אומרים, כי מסגרות החינוך נפתחו תוך הקפדה על כללי הבריאות, כשבין היתר צוותי החינוך והתלמידים עוטים מסיכות בחללים סגורים כשהם מקפידים על כללי ההיגיינה.

כאמור, עם חזרתם של התלמידים אל הלימודים, נפתח מבצע הבדיקות הסרולוגיות ברשויות המקומיות, תחילה ב: מודיעין עלית, אלעד, בית שמש, שכונת רמות בירושלים ובקריית יערים.

מעיבוד הנתונים עולה, כי עד כה 5,837 תלמידי המגזר, המהווים כ-20% מכלל התלמידים של מערכת החינוך החרדית ביצעו בדיקה סרולוגית. אלה יהיו זכאים לפטור מבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

נוסף לתלמידים אלה, יש עוד כ-23.6% תלמידים משנת הלימודים הקודמת שהם מחלימים מקורונה או מחוסנים לנגיף. גם הם זכאים לפטור מבידוד.

הבדיקות הסרולוגיות מהוות חלק מ-5 שכבות ההגנה שיבטיחו שמירה על בריאות התלמידים, שגרה ורצף הלימודים. הן נועדו לאתר תלמידים שפיתחו נוגדנים לנגיף בצורה סמויה, ומתוך כך לפטור אותם מבידוד במקרה של מגע עם מאומת לקורונה. זאת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

במשרד החינוך מסרו כי: "המשרד פועל בשיתוף פעולה מלא עם המנהיגות החרדית של המגזר כדי להמשיך ולהבטיח את בריאותם של התלמידים ושל צוותי החינוך, וכן את רצף הלמידה ושגרת הלימודים של מערכת החינוך החרדית".