בטוח בחפותו לאחר שוויתר על החסינות: כתב אישום הוגש נגד דוד ביטן

כתב אישום הוגש נגד חבר הכנסת מהליכוד, לאחר שוויתר בשבוע שעבר על החסינות שלו מפני העמדה לדין | בין סעיפי כתב האישום: לקיחת שוחד בסכום של 715,000 שקלים, עבירות הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/08/21 14:25 א באלול התשפא

לאחר שוויתר על החסינות: כתב אישום הוגש נגד דוד ביטן
ביטן בבית המשפט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כתב אישום הוגש היום (ב') לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד בפרשה 1803. מדובר בכתב האישום נגד חבר הכנסת מהליכוד דוד ביטן ואחרים נוספים המעורבים בפרשה, זאת לאחר שביטן הודיע כי אין בכוונתו לבקש חסינות מהכנסת בפני העמדה לדין.

כזכור, ביטן הודיע ביום חמישי שעבר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי אינו מתכוון לבקש חסינות מפני העמדה לדין. עורכי הדין דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, אשר מייצגים את ח"כ דוד ביטן, מסרו בתגובה להגשת כתב האישום: "ח"כ ביטן החליט לא לבקש מהכנסת חסינות ויתמודד עם האישומים בבית המשפט, תוך בטחון מלא כי בתום ההליך המשפטי יוכרע שלא נפל כל פסול במעשיו וששמו ינוקה מכל רבב".

בתחילת החודש שעבר הודיעה הפרקליטות על החלטתה להגיש כתב אישום נגד ביטן. מנדלבליט החליט על העמדתו לדין של ביטן בעבירות לקיחת שוחד בסכום הכולל של 715,000 שקלים בשבע פרשות שונות, ובעבירות הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס; אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה.

ביטן ואלקין בבית המשפט

ביטן ואלקין בבית המשפטצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מממצאי החקירה עולה: ביטן קיבל שוחד במסגרת תפקידיו הציבוריים השונים

לפני כשמונה חודשים הודיע היועץ המשפטי לממשלה לחבר הכנסת ביטן כי יואשם בשוחד בכפוף לכתב אישום. ביטן מואשם בלקיחת שוחד כספי והבטחה לדירות. פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לח"כ ביטן ולבא כוחו, כי יואשם בעבירות של לקיחת שוחד מבעלי אינטרסים שונים בסך של כ-990 אלף שקל, זכות לדירות ושוחד נוסף בהיקף שאינו ידוע במדויק, וכן בעבירות של בקשות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, שביצע לכאורה בתשע פרשות שונות בין השנים 2011 עד 2017.

במקביל, החליט מנדלבליט שלא להעמיד לדין את ביטן בשלוש פרשות נוספות בהן נחקר בחשד לעבירות דומות. החקירה הסתיימה לפני כשנה ביחידת להב 433 של המשטרה. הפרשה היא אחת מפרשיות השוחד המסועפות, המורכבות והגדולות שנחקרו בישראל אי פעם.

מממצאי החקירה, עולה כי ביטן קיבל במסגרת תפקידיו הציבוריים השונים, הן בתקופה שבה היה סגן ראש עיריית ראשון לציון והן בתקופה שבה כיהן כח"כ, שוחד כספי וכן הבטחה לקבלת דירות. בתמורה, נטען, הפעיל ביטן את סמכותו, השפעתו ועוצמת קשריו על גורמים שונים. כך, הוביל לשינוי החלטות, מתן היתרים והפחתת תשלומי עירייה.

יחד עם ביטן, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, החליט על העמדתו לדין של ארנון גלעדי, ששימש בתקופה הרלוונטית בתפקידים בכירים בעיריית תל אביב ובהם המשנה לראש העירייה, בעבירות לקיחת שוחד והפרת אמונים. עוד הוחלט על העמדתם לדין של תשעה נאשמים נוספים בפרשה וכן של חברות שבניהולם, בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות מס, כל אחד לפי חלקו. הודעות על כך נמסרו לבאי-כוחם של המעורבים.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן