כתב אישום הוגש נגד חבר הכנסת דוד ביטן

היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט החליט על הגשת כתב אישום נגד חבר הכנסת ביטן, בשל החשד לעבירות שוחד בתקופת כהונתו כסגן ראש עיר. מדובר בכתב האישום השלישי של חברי כנסת מטעם סיעת הליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/21 20:29 כו בתמוז התשפא

כתב אישום הוגש נגד חבר הכנסת דוד ביטן
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפרקליטות הודיעה היום (ג') על החלטתה להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת דוד ביטן מרשימת הליכוד, זאת על עבירות שביצע בעת כהונתו כסגן ראש העיר ראשון לציון ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה בעירייה. היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט על העמדתו לדין של ביטן בעבירות לקיחת שוחד בסכום הכולל של 715,000 שקלים בשבע פרשות שונות, ובעבירות הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס; אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה.

עותק מכתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת, על מנת שיתאפשר לחבר הכנסת ביטן להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי.

עוה"ד דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, מסרו בשם ח"כ דוד ביטן: "היועץ המשפטי לממשלה קיבל חלק מטענותינו וביצע מספר שינויים בכתב החשדות בעקבות השימוע. האישומים המופיעים בכתב האישום יוכרעו על ידי בית המשפט, לאחר שייחשף לכלל הראיות והטענות כבדות המשקל שבאמתחתנו. ח״כ ביטן סמוך ובטוח, כי בתום ההליך המשפטי, בית המשפט יגיע למסקנה המתבקשת, שלא נפל כל פגם או פסול במעשיו וינקה אותו מכל רבב".

מממצאי החקירה עולה: ביטן קיבל שוחד במסגרת תפקידיו הציבוריים השונים

לפני שבעה חודשים הודיע היועץ המשפטי לממשלה לחבר הכנסת ביטן כי יואשם בשוחד בכפוף לכתב אישום. ביטן מואשם בלקיחת שוחד כספי והבטחה לדירות. פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לח"כ דוד ביטן ולבא-כוחו, כי יואשם בעבירות של לקיחת שוחד מבעלי אינטרסים שונים בסך של כ-990 אלף שקל, זכות לדירות ושוחד נוסף בהיקף שאינו ידוע במדויק, וכן בעבירות של בקשות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, שביצע לכאורה בתשע פרשות שונות בין השנים 2011 עד 2017.

במקביל, החליט היועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין את ח"כ ביטן בשלוש פרשות נוספות בהן נחקר בחשד לעבירות דומות. החקירה הסתיימה לפני כשנה ביחידת להב 433 של המשטרה. הפרשה היא אחת מפרשיות השוחד המסועפות, המורכבות והגדולות שנחקרו בישראל אי פעם.

מממצאי החקירה, עולה כי ביטן קיבל במסגרת תפקידיו הציבוריים השונים, הן בתקופה שבה היה סגן ראש עיריית ראשון לציון והן בתקופה שבה כיהן כח"כ, שוחד כספי וכן הבטחה לקבלת דירות. בתמורה, נטען, הפעיל ביטן את סמכותו, השפעתו ועוצמת קשריו על גורמים שונים. כך, הוביל לשינוי החלטות, מתן היתרים והפחתת תשלומי עירייה.

יחד עם ביטן, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, החליט על העמדתו לדין של ארנון גלעדי, ששימש בתקופה הרלוונטית בתפקידים בכירים בעיריית תל אביב ובהם המשנה לראש העירייה, בעבירות לקיחת שוחד והפרת אמונים.

עוד הוחלט על העמדתם לדין של תשעה נאשמים נוספים בפרשה וכן של חברות שבניהולם, בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות מס, כל אחד לפי חלקו. הודעות על כך נמסרו לבאי-כוחם של המעורבים.

זהו כתב האישום השלישי של חברי הכנסת מטעם מפלגת הליכוד, אשר זכתה ב-30 מנדטים בבחירות האחרונות. בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר, נחשד בשוחד, מרמה והפרת אמונים. גם חיים כץ, מספר 11 ברשימה, נחשד במרמה והפרת אמונים. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן