בכפוף לשימוע: ביטן יועמד לדין בגין עברות שוחד

לאחר חקירות ממושכות, הפרקליטות הודיעה לחבר הכנסת דוד ביטן כי בכוונתה להאשימו, בכפוף לשימוע, על קבלת כספים והבטחה לדירות בתמורה להפעלת סמכותו במסגרת תפקידו

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/20 17:44 כט בטבת התשפ

בכפוף לשימוע: ביטן יועמד לדין בגין עברות שוחד
ח"כ דוד ביטן. יואשם בשוחד, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

היועץ המשפטי לממשלה,אביחי מנדלבליט, הודיע לחבר הכנסת דוד ביטן כי יואשם בשוחד בכפוף לכתב אישום. ביטן מואשם בלקיחת שוחד כספי והבטחה לדירות בתיק 1803. פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לח"כ דוד ביטן ולבא-כוחו, כי יואשם בעבירות של לקיחת שוחד מבעלי אינטרסים שונים בסך של כ-990 אלף שקל, זכות לדירות ושוחד נוסף בהיקף שאינו ידוע במדויק, וכן בעבירות של בקשות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, שביצע לכאורה בתשע פרשות שונות בין השנים 2011 עד 2017.

במקביל, החליט היועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין את ח"כ ביטן בשלוש פרשות נוספות בהן נחקר בחשד לעבירות דומות. החקירה הסתיימה לפני כשנה ביחידת להב 433 של המשטרה. הפרשה היא אחת מפרשיות השוחד המסועפות, המורכבות והגדולות שנחקרו בישראל אי פעם.

ממצאי החקירה, עולה כי ביטן קיבל במסגרת תפקידיו הציבוריים השונים, הן בתקופה שבה היה סגן ראש עיריית ראשון לציון והן בתקופה שבה כיהן כח"כ, שוחד כספי וכן הבטחה לקבלת דירות. בתמורה, נטען, הפעיל ביטן את סמכותו, השפעתו ועוצמת קשריו על גורמים שונים. כך, הוביל לשינוי החלטות, מתן היתרים והפחתת תשלומי עירייה.

מכחול לבן מיהרו להגיב להחלטת הפרקליטות: "כתב האישום נגד ח״כ דוד ביטן ממחיש שוב כי בלוק החסינות של נתניהו מורכב מהקואליציה המושחתת בתולדות ישראל. העידן המושחת הזה ייגמר ב 2.3. חייבים להתקדם".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן