בהוראת מיקי לוי: דוד ביטן הושעה זמנית מניהול ישיבות המליאה

יו"ר הכנסת החליט היום על השעיה זמנית של חבר הכנסת מהליכוד מניהול ישיבות המליאה בתפקידו כסגן יו"ר הכנסת. ההשעיה מגיעה בעקבות אופן התנהלותו אתמול בהצבעה אתמול: "נעשה כאן מעשה חמור מאוד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/07/21 21:24 יא באב התשפא

בהוראת מיקי לוי: דוד ביטן הושעה זמנית מניהול ישיבות המליאה
ביטן. מושעה זמנית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, החליט היום (ג') על השעיה זמנית לדוד ביטן מניהול ישיבות המליאה בתפקידו כסגן יו"ר הכנסת. השעייתו של הח"כ מהליכוד תמשך עד לבירור ועדת האתיקה של הכנסת את אופן התנהלותו אתמול בהצבעה על ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית למחדלי המשטרה בפשיעה במגזר הערבי. 

בתיעוד שנחשף אתמול ב"כאן 11", ביטן, יחד עם חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ויואב קיש, ניסה ללחוץ על מזכירת הכנסת ירדנה מלר, לשנות את ההצבעה של ח"כ איתמר בן גביר לאחר ההצבעה. ביטן מסר אתמול בתגובה: "אמרתי שהוא הצביע, מזכירת הכנסת אמרה שלא. אמרתי לה שתבדוק ואם היא מתעקשת אז לא. כי זה לא משנה את התוצאה". חברי הכנסת סמוטריץ' וקיש סרבו להגיב.

על פי הפרסום של "כאן" הערב, מיקי לוי מעוניין להביא את המקרה לבחינת ועדת האתיקה שצפויה לקום בימים הקרובים, בכדי לדון במקרה זה, בו עולה חשד לטוהר ההצבעה של חברי ביטן, סמוטריץ' וקיש. פנייה נוספת שיעשה היו"ר היא ליועץ המשפטי של הכנסת, שיבחן גם הוא את ההתנהלות. לוי נשמע בשיחות סגורות: "נעשה כאן מעשה חמור מאוד, לא נעבור עליו לסדר היום". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן