קורונה, סיכום יום | הרב קנייבסקי קורא לבני נוער להתחסן וסגירה אפשרית של נתב"ג

מנהיג הזרם הליטאי קרא לגילי 12 ומעלה להתחסן נגד נגיף הקורונה | ועדת החוקה אישרה הטלת קנס בסך 5000 שקלים על היוצאים מישראל למדינות אדומות | בישראל מנהלים מגעים לעסקת חיסונים עם בריטניה | ביממה האחרונה אומתו 293 חולים חדשים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/06/21 22:45 כ בתמוז התשפא

קורונה, סיכום יום | הרב קנייבסקי קורא לבני נוער להתחסן וסגירה אפשרית של נתב"ג
גילי 12-15 מתחסנים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התפרצות הקורונה. מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (ד') עולה כי ביממה האחרונה, עד לשעה 18:00, אומתו 293 חולים חדשים, כשמספר החולים הפעילים טיפס ל-1,882. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.5%. בבתי החולים מאושפזים 51 חולים, 24 מהם במצב קשה, 17 במצב קריטי ועוד 16 מונשמים. מספר המתים מהנגיף בישראל לא עלה והוא עומד על 6,429 בני אדם.

חיסונים. מספר המחוסנים שקיבלו מנת חיסון אחת עומד היום על 5,587,320, מהם קיבלו את המנה השניה 5,167,674 בני אדם. העיתונאי קובי נחשוני דיווח היום כי בפגישה שנערכה עם מספר בכירים במערכת הבריאות, קרא מנהיג הזרם הליטאי, הרב חיים קנייבסקי לגילי 12-15 להתחסן נגד קורונה, ואמר כי על כל אחד ואחת מגיל 12 חלה החובה לצאת ולהתחסן.

נתב"ג. שרת הפנים איילת שקד התייחסה היום לסגירה אפשרית של נתב"ג אם נתוני התחלואה ימשיכו לעלות. "הסיפור של נתב"ג הוא הסיפור בסופו של דבר נכנסת תחלואה מחו"ל. הדבר הפשוט, אם יש התפרצות משמעותית זה פשוט לסגור את שדה התעופה. המציאות היום שונה ממה שהייתה לפני כמה חודשים, ואנחנו כן מנסים לשמור על טיסות פתוחות לאזרחים. יכול להיות שבעתיד, אם תגבר התחלואה, הטיסות ייעצרו. כרגע אנחנו מנסים לשמר שגרת חיים".

שקד חזרה על ההמלצה להימנע מלטוס למדינות אדומות. "מי שכן חייב, אז לעשות את זה דרך ועדת חריגים". שקד הוסיפה: "בעלייה למטוס בקרים של רשות האוכלוסין וההגירה בודקים את אישורי הוועדה ומי שאין לו אישור יורד מהמטוס, כפי שהורדו אתמול כ-37 נוסעים מהטיסה. כאן בטרמינל 1 אין ממשק בין החוזרים מהמדינות האדומות, גם לא עם הנוסעים לאילת".

בנימינה. מועצת בנימינה-גבעת עדה, איתי ויסברג, מתמודדת בימים אלה עם התפרצות חמורה של קורונה והפכה לישוב הראשון בישראל המוגדר כאדום מזה כחודשיים. ראש המועצה, איתי ויסברג, הודיע הערב כי גם הוא נמצא חיובי לנגיף. בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו עדכן ויסברג כי הוא חש בטוב, וקרא לתושבי המועצה להיבדק ולהתחסן.

"אני חיובי", פתח ראש המועצה את הפוסט שלו. "זה נשמע טוב, אבל לא כשמדובר בבדיקת הקורונה שהגיעה לפני מספר דקות. התחמקתי ממנה מעל שנה, אבל הגם שאני מחוסן קיבלתי את המתנה הזו ממישהו - והיא עכשיו אצלי".

קנסות. לראשונה בתקנות מחודש מאי סנקציה פלילית על היוצאים למדינות אסורות. ועדת החוקה אישרה היום את התקנות להטלת קנס בסך 5,000 שקלים על היוצאים מישראל למדינות אדומות. בעבירה חוזרת יוטל כפל קנס.

עסקת חיסונים. לאחר שעסקת החיסונים עם הרשות הפלשתינית קרסה, ב-ynet דווח הערב כי ישראל מנהלת מגעים עם בריטניה לצורך עסקת חיסונים חדשה. מפרטי העסקה שפרטיה לא נסגרו סופית, עולה כי ישראל תעביר לבריטים קרוב למיליון חיסונים של פייזר שתוקפם יפוג בעוד חודש ושבהם לא צפוי שימוש. בתמורה לכך, ישראל תקבל את מנות החיסון שפייזר תעביר לבריטניה בספטמבר.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן