שרת הפנים: "אם יש התפרצות משמעותית זה פשוט לסגור את שדה התעופה"

איילת שקד ערכה סיור בנמל התעופה בן גוריון, כחלק ממאמץ ממשלת ישראל למנוע את המשך כניסת הזן ההודי לישראל, ואמרה כי עדיין לא הגיע השלב לסוגרו: "יכול להיות שבעתיד, אם תגבר התחלואה, הטיסות ייעצרו. כרגע אנחנו מנסים לשמר שגרת חיים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/06/21 19:27 כ בתמוז התשפא

שרת הפנים: "אם יש התפרצות משמעותית זה פשוט לסגור את שדה התעופה"
נתב"ג, צילום: פלאש 90

שרת הפנים איילת שקד, הגיעה לקראת ערב (ד') לסיור בנמל התעופה בן גוריון, כחלק ממאמץ הממשלה למנוע את המשך התפשטות הזן ההודי של נגיף הקורונה בישראל שנכנס דרך נתב"ג. שקד הבהירה כי אם התחלואה תעלה דרמטית, סוגיית סגירת השדה תעלה מחדש.

בסיור שעבר גם בטרמינל 1 אליו נכנסים מאז אתמול הנוחתים ממדינות אדומות בלבד, אמרה השרה: "הסיפור של נתב"ג הוא הסיפור בסופו של דבר נכנסת תחלואה מחו"ל. הדבר הפשוט, אם יש התפרצות משמעותית זה פשוט לסגור את שדה התעופה. המציאות היום שונה ממה שהייתה לפני כמה חודשים, ואנחנו כן מנסים לשמור על טיסות פתוחות לאזרחים. יכול להיות שבעתיד, אם תגבר התחלואה, הטיסות ייעצרו. כרגע אנחנו מנסים לשמר שגרת חיים".

שקד חזרה על ההמלצה להימנע מלטוס למדינות אדומות. "מי שכן חייב, אז לעשות את זה דרך ועדת חריגים". שקד הוסיפה: "בעלייה למטוס בקרים של רשות האוכלוסין וההגירה בודקים את אישורי הוועדה ומי שאין לו אישור יורד מהמטוס, כפי שהורדו אתמול כ-37 נוסעים מהטיסה. כאן בטרמינל 1 אין ממשק בין החוזרים מהמדינות האדומות, גם לא עם הנוסעים לאילת".

השרה שקד אמרה למנהל נתב"ג שמואל זכאי כי בסופו של דבר המטרה היא להפסיק את הטיסות למדינות האדומות, והתייחסה לחשש שנוסעים ממדינות אדומות יעברו במדינות ירוקות ובכך יימנעו מההגבלות שמוטלות על החוזרים ממדינות אדומות: "אנשים מארגנטינה או ברזיל יכולים להגיע דרך קונקשן לישראל מארה"ב, אבל לרשות האוכלוסין וההגירה יש את האמצעים גם לדעת מי הגיע מאותן מדינות וכרגע מטפלים גם בנושא הזה. יש התרעה בביקורת הדרכונים ואותם אנשים גם יטופלו".