התפרצות הקורונה| נוסעים הורדו מטיסות וזינוק בשיעור המתחסנים בקרב בני הנוער

נוסעים התבקשו לרדת ממטוסים שטסו לרוסיה, מדינה אדומה אשר אליה אסור לטוס | כ-50% מבני הנוער יהיו מוגנים מקורונה עד סוף יולי | זרים רבים שנחתו בישראל בשבועיים האחרונים לא קיבלו את תוצאת בדיקת הקורונה שערכו |אתמול נרשמו 287 מאומתים חדשים עד השעה 19:00

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/06/21 22:48 יט בתמוז התשפא

התפרצות הקורונה| נוסעים הורדו מטיסות וזינוק בשיעור המתחסנים בקרב בני הנוער
צילום: פלאש 90

המלחמה בזן ההודי. 29 נוסעים ישראלים הורדו הערב (ג') מטיסות לרוסיה, לאחר שלא קיבלו את האישור הנדרש מוועדת חריגים לטוס אל המדינה שהוגדרה כ"אדומה", והטיסה אליה אסורה. מוקדם יותר היום בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה בשיתוף משטרת ישראל, זיהו בטיסת אירפלוט לרוסיה, שמונה נוסעים ישראלים שניסו לעלות לטיסה לרוסיה, עם דרכונים זרים וללא אישור ועדת החריגים. השמונה הורדו מהטיסה והועברו להמשך טיפול במשטרת ישראל.

בחדשות 12 פורסם הערב כי שיעור המתחסנים בגילי 12-15 נגד נגיף הקורונה נמוך יחסית. אם לחישוב שיעור בני הנוער שכבר התחסנו או החלימו משקללים גם את אלה שכבר קבעו תור לחיסון - מגלים כי יותר מ-50% מבני 12-15 יהיה מחוסן מהנגיף עד לסוף חודש יולי, החודש בו יפוג תוקף החיסונים שעוד קיימים במלאי הישראלי, כפי שאמר השבוע ראש הממשלה נפתלי בנט.

שרת התחבורה מרב מיכאלי, הודיעה מוקדם יותר כי מהיום, טיסות ממדינות אדומות: רוסיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה - ינחתו בטרמינל 1, בנפרד מהנוסעים מהמדינות הירוקות. "נפגשתי הבוקר עם גורמי המקצוע בנתב"ג, ובתיאום עם ראש הממשלה, שר הבריאות ושר האוצר החלטנו להסב את הטיסות מהמדינות האדומות לטרמינל 1, ובכך ליצור הפרדה בין הנוחתים במטרה לצמצם אפשרות להדבקה", אמרה השרה. 

ההפרדה תאפשר לנוחתים מהמדינות האדומות לעבור את כל שרשרת הכניסה לארץ - נחיתה, בדיקת PCR, ביקורת דרכונים, כבודה, מכס ונסיעה הביתה בצורה מבודלת משאר הנוחתים. כמו כן נתב"ג יתגבר את השאטלים בתוך נמל התעופה כדי להפחית את הצפיפות, ויפעל להסברה של הנחיות הבריאות.

כ-3,000 נוחתים בנתב"ג עדיין לא קיבלו תשובה לבדיקת החובה בנתב"ג כבר יותר מעשרה ימים, כך פורסם בחדשות 12. במשרד הבריאות מודים בתקלה, אך טוענים שמדובר רק באנשים שהתוצאות שלהם שליליות. עוד דווח כי רבים מהזרים והישראלים לשעבר שנחתו בנתב"ג בשבועיים האחרונים טרם קיבלו את התשובה לבדיקת הקורונה שערכו. העיכוב נובע מתקלה בהזנת תוצאות הבדיקה באתר. במשרד הבריאות אמרו כי התקלה תוקנה לפני 4 ימים. 

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב עולה כי ביממה האחרונה, עד לשעה 19:00, אומתו 287 חולים חדשים, כשמספר החולים הפעילים טיפס ל-1,660. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.4%. בבתי החולים מאושפזים 50 חולים, 22 מהם במצב קשה, 17 במצב קריטי ועוד 17 מונשמים. עד כה מתו מהנגיף בישראל 6,429 בני אדם.