נתב"ג בהפרדה: טרמינל 1 ישמש את הנוסעים המגיעים ממדינות אדומות

שרת התחבורה הודיעה כי במסגרת המאבק למנוע את כניסת הזן ההודי לישראל, נוסעים השבים ממדינות ברמת סיכון גבוה יופנו לטרמינל 1 בנתב"ג: "משרד התחבורה ימשיך לעמוד לרשות משרד הבריאות בכל אשר יידרש על מנת למנוע הדבקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 17:53 יט בתמוז התשפא

נתב"ג בהפרדה: טרמינל 1 ישמש את הנוסעים המגיעים ממדינות אדומות
צילום: פלאש 90

ממשלת ישראל ממשיכה במאמציה לבלום את התפשטות הווריאנט ההודי. משרד התחבורה הודיע היום (ג') כי טיסות ממדינות אדומות ינחתו בטרמינל 1, ובכך תיווצר הפרדה בין הנוסעים מהמדינות הירוקות למשך כל שרשרת הכניסה לארץ, כולל נחיתה, בדיקה לגילוי קורונה, ביקורת דרכונים ומכס. מהלך זה עשוי לצמצם את ההדבקה בנגיף הקורונה. 

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, מסרה כי נתב"ג יתגבר את השאטלים בתוך נמל התעופה כדי להפחית את הצפיפות, ויפעל להסברה של הנחיות הבריאות. "משרד התחבורה ימשיך לעמוד לרשות משרד הבריאות בכל אשר יידרש על מנת למנוע הדבקה", אמרה מיכאלי.

בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה בשת״פ משטרת ישראל, זיהו הבוקר בטיסת אירפלוט לרוסיה, שמונה נוסעים ישראלים שניסו לעלות לטיסה לרוסיה, המהווה מדינה ברמת סיכון גבוהה, עם דרכונים זרים וזאת ללא אישור ועדת החריגים כפי שמחיבות התקנות. השמונה הורדו מהטיסה והועברו להמשך טיפול במשטרת ישראל.

"כבר שנה וחצי יש נקודת תורפה ענקית וזה נתב"ג"

מוקדם יותר השבוע אישרה הממשלה את התקנות החדשות של משרד הבריאות למאבק בנגיף הקורונה. כל נוסע ישראלי מעל  גיל 16 ימלא הצהרה טרם צאתו מישראל, ובה יתחייב כי אינו נוסע למדינה אסורה, אלא אם כן קיבל אישר מוועדת חריגים. כמו כן, חברות התעופה לא יוכלו לאפשר לנוסע ללא הצהרה לעלות למטוס. בנוסף, יציאה למדינה אסורה בניגוד לתקנות תהווה עבירה פלילית ומנהלית, ותגרור קנס בגובה 5,000 שקלים על נוסע שחזר ממדינה כזו.

לפי התקנות החדשות, עד 11 ביולי 2021 חל איסור הגעה למדינות הנמצאות ברמת סיכון גבוהה, בהן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה, מלבד באישור של ועדת חריגים. משרד הבריאות הודיע כי בלארוס וקירגיזסטן נוספו לרשימת המדינות באזהרת מסע חמורה, והמלדיביים ונפאל הוסרו מהרשימה. רשימת המדינות באזהרת מסע חמורה כוללת, נכון להיום את המדינות הבאות: אוגנדה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, בלארוס, נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קירגיזסטן ותוניסיה.

ביום ראשון מונה האלוף (במיל') רוני נומה לפרויקטור הקורונה הייעודי בנתב"ג. "כבר שנה וחצי יש נקודת תורפה ענקית וזה נתב"ג", אמר בנט בישיבת הממשלה, "היה מחדל גדול שהביא לפגיעה ומותם של אלפי ישראלים, ואנחנו מבינים את זה לכן בתיאום עם שרת התחבורה שר הבריאות ושרת הפנים החלטנו למנות מנהל מיוחד לטיפול במעברים ומניעת כניסה של הנגיף הזה ווריאנטים עתידיים מהעולם לישראל. אני שמח להודיע שמניתי את אלוף במיל' רוני נומה שעשה עבודה יוצאת מן הכלל בבני ברק ובציבור החרדי, והוא מקבל את האחריות לתכנון וניהול בטיפול בקורונה בנתב"ג".

משרד הבריאות פרסם את נתוני הקורונה המעודכנים, על פי הנתונים ישנם כ-283 מאומתים חדשים מאתמול מתוך 67,926 תוצאות בדיקות שהתקבלו. כמו כן, נכון לשעה זו ישנם כ-21 חולים שמצבם מוגדר קשה, 14 מתוכם מונשמים. עד כה ישנם כ- 6,429 נפטרים במצטבר מאז פרוץ המגפה.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן