השרים החליטו: בחינות בגרות ללא מסכות | בנט לבני הנוער: "לצאת כבר היום ולהתחסן"

התפרצות הקורונה הנוכחית פוגעת בעיקר בילדים ונוער, אך במשרדי החינוך והבריאות לא מתרגשים, וקובעים כי התלמידים יוכלו לבצע את בחינות הבגרות ללא מסכות | בנט קורא לבני ה-12-15: "צאו עכשיו להתחסן, לפני שכבר לא תוכלו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/06/21 09:01 יח בתמוז התשפא

השרים החליטו: בחינות בגרות ללא מסכות | בנט לבני הנוער: "לצאת כבר היום ולהתחסן"
בגרויות ללא מסכות, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

התפרצות הקורונה הנוכחית שונה משלוש אלה שקדמו לה, בעיקר בשל התחלואה הגבוהה בקרב ילדים והוער שלא התחסנו בחיסון נגד הנגיף. למרות זאת, משרדי החינוך והבריאות יצאו הבוקר (ב') בהכרזה כי בחינות הבגרות תתקיימנה כשהתלמידים הנבחנים לא ידרשו לעטות מסכות. 

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, סיכמה עם עם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי ועם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, כי כלל התלמידים יוכלו לבצע את הבחינות ללא מסכות - זאת למרות שחובת עטיית המסכות בחללים סגורים הוחזרה ביום שישי האחרון.

בהודעת משרד החינוך נטען כי ההחלטה התקבלה כדי להקל על התלמידים במהלך הבחינה ועל רקע השיעור הגבוה של מחוסנים ומחלימים מקורונה בקרב תלמידי כיתות י"א-י"ב, המתקרב לכ-80%. בהודעה הודגש כי הבגרויות מתקיימות תוך שמירה על כללי הבריאות מחמירים של שמירת מרחק של 2 מטרים בין הנבחנים, שמירה על כללי הריחוק החברתי, שמירה על חדר מאוורר וכללי ההיגיינה אותם אנחנו מכירים.

היום תתקיימנה בחינות הבגרות בביולוגיה ובמהלך השבועות הקרובים הן יערכו בגרויות גם במקצועות הכימיה, הפיזיקה ומדעי המחשב. כמו כן צפויים להתקיים מועדי ב' באנגלית ובמתמטיקה.

בנט לבני הנוער: "צאו עכשיו להתחסן, לפני שכבר לא תוכלו"

ראש הממשלה נפתלי בנט פנה הבוקר בסרטון לבני הנוער והוריהם והפציר בהם ובהוריהם: "אני קורא להורים, ולכל בנות ובני הנוער שיכולים להתחסן - צאו עכשיו להתחסן, לפני שכבר לא תוכלו".

"אני מבקש מכם לצאת כבר היום ולהתחסן כנגד הקורונה. החיסון גם ישמור על הבריאות שלכם, וגם ימנע מכם להחמיץ את כל ההנאות של החופש הגדול". אמר בנט בסרטון והתייחס גם לייחודיות המסוכנת של הוריאנט החדש הרווח בעולם, "זן 'הדלתא' החדש של הקורונה משתולל ברחבי העולם. הוא מאוד מדבק והוא פוגע באנשים שלא מחוסנים – כלומר בכם, בני הנוער".

באשר למלאי החיסונים, ראש הממשלה הסביר מדוע הזמן דוחק: "יש מספיק חיסונים כרגע לכולם. אבל יש קאץ' - התוקף שלהם עומד לפוג בקרוב ואז כבר לא יהיו לנו מספיק חיסונים זמינים לכולם. כלומר, יש חלון קצר של 11 ימים ואנחנו במרוץ נגד הזמן. התאריך האחרון בו יהיה אפשר להתחסן בחיסון הראשון הוא ה-9 ביולי, ושלושה שבועות אחר כך תקבלו את החיסון השני ואז יפוג תוקפם של החיסונים שיש לנו במלאי". 

בנט התייחס גם לחופש הגדול שהתחיל לפני שמונה ימים בקרב תלמידי התיכון וחטיבות הביניים, והשתמש בהבטחות החופשה כזרז להתחסן. "אני יודע כמה אתם רוצים לבלות בקיץ, ואתם תוכלו. גם לי יש ארבעה ילדים בגילאים שלכם, וגם הם רוצים לבלות בקיץ. אנחנו לא רוצים להטיל על אף אחד שום מגבלה, לא על מסיבות, לא טיולים, לא קפסולות - כלום. אבל בשביל זה אתם צריכים לדבר עם ההורים שלכם ולצאת להתחסן כדי שיהיה לנו קיץ נפלא בלי סגרים ובלי הגבלות".