הקורונה בישראל | 325 מאומתים חדשים בסוף השבוע

שיעור המאומתים עומד על 0.4%, מספר המונשמים עומד על 16 ומספר החולים במצב קשה עומד גם הוא על 26. היישובים בהם נרשמה כמות גדולה יחסית של חולים הן כפר סבא ובנימינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/21 22:01 טז בתמוז התשפא

הקורונה בישראל | 325 מאומתים חדשים בסוף השבוע
צילום: Yossi Aloni/Flash90

נוכח העלייה בשיעור התחלואה, משרד הבריאות הורה אמש (ו') להחזיר את חובת עטיית מסכה בכל מקום שאינו שטח פתוח, למעט במקום המגורים הקבוע. במהלך השבת נרשמה עלייה נוספת בכמות התחלואה, אם כי חשוב לציין כי מדובר בכמות נמוכה ביותר, ולכן רק ההגבלה על עטיית מסכות במקור סגור נותרה. משרד הבריאות מפרסם הערב את נתוני התחלואה העדכניים, כאשר העיר עם התחלואה הגבוה ביותר היא כפר סבא אחריה נמצאת מועצה איזורית בנימינה.

בסוף השבוע נמצאו 325 מאומתים חדשים, 229 קיבלו את התשובה החיוביתכבר בערב שבת, ומשעות הבוקר נוספו עוד 96 חיוביים נוספים. מתוך 58,233 הבדיקות שנדגמו ביממה האחרונה אחוז המאומתים עומד על 0.4%, מדובר בעלייה קלה, אם כי עדיין בנותנים כלליים זהו מספר נמוך. מספר החולים שנמצאים באישפוז בבתי החולים נותר עומד על 47, מהם  26 חולים מוגדרים במצב קשה, ו-16 מהם מונשמים. מפרוץ המגיפה מספר הנפטרים מהגיף  עומד על 6,429, שבעה מהם נפטרו מתחילת חודש יוני.

בשל מצב התחלואה הנוכחי, חלה חובת עטיית מסכה בכל מקום שאינו שטח פתוח, למעט במקום המגורים הקבוע.

חובת עטיית המסיכה לא תחול בין השאר במקרים הבאים:
1. קטין מתחת לגיל 7.
2. אדם שעקב מוגבלות נמנע ממנו לעטות מסכה.
3. אדם השוהה במקום סגור או מופרד בלא אדם נוסף.
4. שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד.
5. אדם המבצע פעילות ספורט.

בנוסף, משרד הבריאות ממליץ לעטות מעתה מסכות גם בהתקהלויות מרובות משתתפים בשטחים פתוחים, כגון אירועי הגאווה שיתקיימו בסוף השבוע ברחבי הארץ. משרד הבריאות ממליץ לאנשים בקבוצות סיכון ולמי שאינם מחוסנים, להימנע מלהשתתף בהתקהלויות.