בנט במסר לבני הנוער: "צאו עכשיו להתחסן - לפני שכבר לא תוכלו"

ראש הממשלה פנה לבני הנוער ברשתות החברתיות וקרא להם לצאת להתחסן לפני שיפוג תוקפם של החיסונים הקיימים במלאי: "יש חלון קצר של 11 ימים ואנחנו במרוץ נגד הזמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/21 09:15 יח בתמוז התשפא

בנט במסר לבני הנוער: "צאו עכשיו להתחסן - לפני שכבר לא תוכלו"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יממה לאחר שקבינט הקורונה בממשלה ה-36 התכנס לראשונה, ראש הממשלה משתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי לרתום את הציבור למאבק נגד המגיפה. נפתלי בנט פנה הבוקר (ב') בסרטון לבני הנוער והוריהם והפציר: "אני קורא להורים, ולכל בנות ובני הנוער שיכולים להתחסן - צאו עכשיו להתחסן, לפני שכבר לא תוכלו".

"אני מבקש מכם לצאת כבר היום ולהתחסן כנגד הקורונה. החיסון גם ישמור על הבריאות שלכם, וגם ימנע מכם להחמיץ את כל ההנאות של החופש הגדול". אמר בנט בסרטון והתייחס גם לייחודיות המסוכנת של הוריאנט החדש הרווח בעולם, "זן 'הדלתא' החדש של הקורונה משתולל ברחבי העולם. הוא מאוד מדבק והוא פוגע באנשים שלא מחוסנים – כלומר בכם, בני הנוער".

באשר למלאי החיסונים, ראש הממשלה הסביר מדוע הזמן דוחק: "יש מספיק חיסונים כרגע לכולם. אבל יש קאץ' - התוקף שלהם עומד לפוג בקרוב ואז כבר לא יהיו לנו מספיק חיסונים זמינים לכולם. כלומר, יש חלון קצר של 11 ימים ואנחנו במרוץ נגד הזמן. התאריך האחרון בו יהיה אפשר להתחסן בחיסון הראשון הוא ה-9 ביולי, ושלושה שבועות אחר כך תקבלו את החיסון השני ואז יפוג תוקפם של החיסונים שיש לנו במלאי". 

בנט התייחס גם לחופש הגדול שהתחיל לפני שמונה ימים בקרב תלמידי התיכון וחטיבות הביניים, והשתמש בהבטחות החופשה כזרז להתחסן. "אני יודע כמה אתם רוצים לבלות בקיץ, ואתם תוכלו. גם לי יש ארבעה ילדים בגילאים שלכם, וגם הם רוצים לבלות בקיץ. אנחנו לא רוצים להטיל על אף אחד שום מגבלה, לא על מסיבות, לא טיולים, לא קפסולות - כלום. אבל בשביל זה אתם צריכים לדבר עם ההורים שלכם ולצאת להתחסן כדי שיהיה לנו קיץ נפלא בלי סגרים ובלי הגבלות". 

בישיבת הקבינט אתמול אושרו מספר הגבלות חדשות כדי להתמודד מול הנגיף. כל נוסע ישראלי מעל גיל 16 בנתב"ג יחויב למלא הצהרה טרם יציאתו מישראל, ובה התחייבות שאינו נוסע לאחת המדינות אשר היציאה אליהן הוגדרה כאסורה על-פי תקנות היציאה מישראל (או הצהרה שנסיעתו מותרת לפי החריגים בתקנות). חברות התעופה יחוייבו שלא לאפשר לנוסע ללא הצהרה לעלות למטוס. מפעיל השדה יציב עמדות לסיוע במילוי טפסי ההצהרה. התקנה תכנס לתוקף ביום שלישי השבוע. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן