הארגון העולמי של בתי הכנסת ממליץ למתפללים: חיזרו לעטות מסכות

הארגון העולמי של בתי הכנסת קורא לגבאי בתי הכנסת וראשי הקהילות להמליץ למתפללים לחזור ולעטות מסיכה במשך כל זמן התפילה, זאת בעקבות העלייה בתחלואה. "יש לדאוג לאוורור מקסימלי של בית הכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/21 09:12 יד בתמוז התשפא

הארגון העולמי של בתי הכנסת ממליץ למתפללים: חיזרו לעטות מסכות
צילום: Gershon Elinson/Flash90

הארגון העולמי של בתי הכנסת קורא הבוקר (ה') לגבאי בתי הכנסת וראשי הקהילות להמליץ למתפללים לחזור ולעטות מסיכה בזמן התפילות, זאת בעקבות העלייה בתחלואה והמלצת הדרגים המקצועיים על עטית מסיכות בחללים סגורים.

הארגון ממליץ על עטית מסיכה במשך כל זמן התפילה - בדגש על בתי כנסת בהם מתפללים גם לא מחוסנים ובדגש על ילדים וכן בתי כנסת בהם גם מתפללים הנמנים על קבוצות הסיכון. "יש לדאוג לאוורור מקסימלי של בית הכנסת. שנזכה שיתקיים בנו הפסוק מפרשת השבוע (בלק): "מה טובו אהליך יעקב, משכנותיך ישראל"", אמרו הבוקר בארגון.

בית כנסת הגדול

בית כנסת הגדולצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ב"ישראל היום" פורסם כי בבית הכנסת הגדול בירושלים השואב אליו תיירים רבים מהארץ ומחו"ל, החליטו להקדים את הוראת משרד הבריאות הצפויה להתפרסם בשבוע הבא: "קיבלנו החלטה להחזיר את המסכות החל מהשבת הקרובה", אמר עו"ד זלי יפה, ממלא מקום מנכ"ל בית הכנסת הגדול.

נזכיר, כי בחודש ספטמבר בשנה שעברה, כחלק מהמלחמה בנגיף לקראת חגי תשרי, בית כנסת הגדול סגר את שעריו לראשונה מאז 1958. סגירת בית הכנסת הקדימה את הוראת משרד הבריאות, שאמרה כי בשטח הפתוח יוכלו להתפלל עד 20 איש ובמבנה סגור יתפללו עד 10 אנשים.

"לאחר חשיבה ארוכה, החליטה הנהלת בית הכנסת הגדול בצער, על מנת להבטיח את שלומו ובריאותו של כל אחד ואחת מכם, שהשנה ולראשונה מאז החלו התפילות עוד בהיכל שלמה בשנת 1958, שערי ההיכל יישארו נעולים. כולנו נתפלל בבית הכנסת הגדול במהרה "ברוב עם הדרת מלך", בריאים ושלמים", נכתב בהודעת בית הכנסת שהסבירה את הסגירה.


(סגירת בתי הכנסת בתקופת הסגר הראשון, "כאן חדשות")