פרופ' אש מעריך: בשבוע הבא נחזור לעטות מסכות

על רקע ההתפרצות המחודשת של הנגיף, אומר ממונה הקורונה כי "בתחילת השבוע הבא נגיע למדד שקבענו לחובת עטיית מסכות", עוד הוא אומר שנכון לעכשיו מדובר בהמלצה בלבד | השלב הבא: הגבלת התקהלויות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/06/21 08:41 יד בתמוז התשפא

פרופ' אש מעריך: בשבוע הבא נחזור לעטות מסכות
חוזרים למסכות בחללים סגורים, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ קיימו אתמול (ד') ישיבה בת ארבע שעות עם נציגי משרד הבריאות לאור ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה. בין השאר החולט כי אם ישראל תגיע לממוצע שבועי של יותר מ-100 מאומתים חדשים ביום - חובת עטיית המסכה תוחזר בחללים הסגורים. 

הבוקר אמר ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, בראיון בגל"צ, כי "בתחילת השבוע הבא נגיע למדד שקבענו לחובת עטית מסיכות. מקווה שיהיה שינוי במגמה, אבל אני לא רואה שזה ירד. כרגע זו המלצה, רצינו לתת לאנשים להתרגל לחובה". 

אתמול אמר אש כי הוא לא יכול לומר שהתפרצות הנוכחית נמצאת תחת שליטה. "כשנראה שהמספר יורד בצורה משמעותית נוכל להגיד שזה בשליטה, עוד לא הגענו לזה". בהמשך הוא הוסיף: "יחד עם זאת אני גם לא יכול לומר שזו התפרצות נרחבת, לכל רחבי המדינה. אני רוצה להדגיש את החשיבות של שתוף הפעולה של האזחרים עם תהליך קטיעת שרשרות ההדבקה, עם החקירות, להיזכר בכל המגעים וכל המקומות שהייתם בהם".

עוד פורסם הבוקר בגל"צ, כי על פי מסתמן, השלב הבא במאבק בהתפרצות המחודשת יהיה הגבלת התקהלויות, ולאחר מכן החזרת התו הירוק. מערכת הבריאות בוחנת האם להכניס לתכנית המדרגות שמתגבשת את מדד מקדם ההדבקה, שנמצא בעליה בעיקר בגלל ישראלים ששבים מחו"ל.

במערכת הבריאות מעריכים שישראל לא ניצבת בפני התפרצות נרחבת, זאת בעיקר הודות לחיסונים שיעילים על פי הנתונים גם נגד הזן ההודי, ה"דלתא". גם היום צפויים יותר מ-100 חולים מאומתים ולמרות מגמת עלייה עקבית בתחלואה, התחושה בקרב בכירי משרד הבריאות היא, כי ישנה סבירות נמוכה להתפרצות תחלואה קשה, ולכן ההגבלות לא מאוד משמעותיות בשלב הזה.