הארגון העולמי של בתי הכנסת: "לפתוח את בתי הכנסת מיידית ולפי מתווה הדרכון הירוק"

קצת יותר משבועיים לפני פורים, ותוך מבצע ההתחסנות שממשיך ברחבי ישראל, קוראים בארגון העולמי של בתי הכנסת לממשלה לאפשר פתיחה מיידית של בתי הכנסת למחזיקי הדרכון הירוק, ותוך הקפדה על כלל הנחיות הקורונה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/02/21 10:36 כו בשבט התשפא

הארגון העולמי של בתי הכנסת: "לפתוח את בתי הכנסת מיידית ולפי מתווה הדרכון הירוק"
תפילה בשטח פתוח בימי הקורונה. ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בימים אלו מדינת ישראל יוצאת מהסגר השלישי, זאת תוך התפשטות המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה, ובמקביל למבצע החיסונים. כעת, ולקראת ראש חודש אדר וחג הפורים המתקרב, קורא הארגון העולמי של בתי הכנסת לממשלת ישראל לפעול לפתיחה בטוחה של בתי הכנסת באופן מיידי. בדיונים שהתקיימו בימים האחרונים במשרד הבריאות הציגו בארגון מתווה מגובש לפתיחה בטוחה של בתי הכנסת.

לפי המתווה, תתאפשר כניסה לתפילה בבתי הכנסת לבעלי דרכון ירוק בלבד – שבוע לאחר המנה השנייה, בעלי אישור מחלים ואלו שקיבלו תשובה שלילית לבדיקת קורונה במהלך 72 השעות שלפני ההגעה לבית הכנסת.

בנוסף, הכניסה לבית הכנסת תתאפשר למספר אנשים שייקבע על פי גורמי המקצוע על מנת שתישמר ההקפדה על מרחקים מתאימים בין מתפללים שאינם בני משפחה גרעינית. כמו כן, הכניסה תתאפשר רק במסכות מלאות, ותישמר ההקפדה על היגיינה וחיטוי ידיים. ממונה הקורונה בבית הכנסת יהיה אחראי על יישום ההנחיות ויוודא כי הכניסה תתאפשר לבעלי דרכון ירוק בלבד. אלו שאינם בעלי דרכון ירוק ימשיכו להתפלל במרחב הפתוח תוך שמירה על כללי הריחוק והמגבלות הקיימות.

לאור זאת, הארגון קורא לממשלת ישראל ולמקבלי ההחלטות לפעול לפתיחה מידית ובטוחה של בתי הכנסת ע"פ המתווה המדובר על מנת לאפשר תפילה בטוחה לציבור המתפללים ולמנוע התרחבות התופעה של תפילה בחללים סגורים באופן המסכן את בריאותם של רבים. 


(הסבר על תעודת התחסנות - משרד הבריאות)