נאום בנט הראשון: בנושא הגרעין המדיניות תהווה המשך לגישת נתניהו

בסביבת נפתלי בנט אומרים, כי בכל הקשור לנושא הגרעין האיראני לא יהיה שינוי מהגישה שנקט בנימין נתניהו. בנאומו במליאת בכנסת יהיה בנט חיובי כלפי ממשל ביידן ויודה על התמיכה בישראל במהלך מבצע שומר החומות

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/21 12:38 ג בתמוז התשפא

נאום בנט הראשון: בנושא הגרעין המדיניות תהווה המשך לגישת נתניהו
בנט במליאת הכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה המיועד ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, יישא היום (א') את נאומו הראשון כראש ממשלת ישראל במליאת הכנסת. אם לא תתפתחנה הפתעות של הרגע האחרון וההצבעה תעבור ברוב של 61 חברי כנסת, בנט יכריז בנאומו כי בנושא הגרעין האיראני, הוא ימשיך את הקו של ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו.

האצבע ה-61: אלי אבידר יצביע באופן חופשי בהצבעות ממשלת השינוי

בסביבת נפתלי בנט אמרו היום כי המסר בנאומו במליאת בכנסת יהיה חיובי וקואופרטיבי כלפי ממשל ביידן. יו"ר ימינה יודה לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, על התמיכה בישראל במהלך מבצע שומר החומות. עם זאת, בנט יביע התנגדות נחרצת לחזרה להסכם הגרעין עם איראן. כאמור, מדיניותו תהווה המשך לקו שנקט נתניהו בנושא הגרעין האיראני.

בנוסף, בנט צפוי לפנות ישירות לציבור החרדי, ויאמר כי על אף שהמפלגות החרדיות בחרו שלא להצטרף לקואליציה, הציבור החרדי מיוצג והממשלה מחויבת לו. בנט ידגיש את הסיוע שיוענק לציבור החרדי אל מול המצוקות השונות, בראשן בתחום התעסוקה והדיור, בדגש על קידום הקמת ערים חרדיות חדשות. כמו כן, יתייחס לאסון מירון בו נהרגו 45 בני אדם ונפצעו 150.

בנאום ראש הממשלה המיועד תיכלל התייחסות לנושא השבויים והנעדרים ברצועת עזה. בנט יפנה למשפחות גולדין ושאול, ולמשפחות מניגסטו וסייד, ויביע מחויבות להשבת חללי צה"ל ואזרחי ישראל שנמצאים בידי חמאס.

(בנט מגיע לכנסת לקראת ההצבעה היום)

לעומת בנט, סגן הרמטכ"ל לשעבר וח"כ מטעם מרצ, יאיר גולן, אמר לפני מספר ימים דברים שונים על הגרעין האיראני והטיפול בו, בהתייחסו לתמונות לוויין חדשות שחשפו פעילות חשודה באתר שנחשף בארכיון הגרעין.

"עוד הוכחה לכך שללא הסכם, איראן מאיצה מאוד את תוכנית הגרעין שלה. עוד הוכחה לכך שישראל חייבת לאמץ מדיניות יצירתית, עבודה צמודה עם האמריקאים, ותחושת דחיפות כדי לעצור את התהליך המסוכן הזה. האתגר האיראני יהיה אחד הנושאים הראשונים שממשלת בנט - לפיד תצטרך לעסוק בו", אמר גולן.


(בנט מתייחס לגרעין האיראני בראיון ל-BBC לפני מספר חודשים)