הותר לפרסום: 7 יהודים נעצרו בחשד למעורבות בתקיפה על רקע לאומני

משטרת ישראל והשב"כ עצרו לחקירה שבעה תושבי הרצליה והסביבה, בחשד למעורבות בתקיפה על רקע לאומני של תושב טייבה סמוך למסגד סידני עלי בעיר. בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש כתבי אישום

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/06/21 09:56 ל בסיון התשפא

הותר לפרסום: 7 יהודים נעצרו בחשד למעורבות בתקיפה על רקע לאומני
ארכיון, צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום. צוות חקירה מיוחד של משטרת ישראל במרחב ירקון והשב"כ, ניהלו במהלך החודש האחרון חקירה בחשד למעורבות שבעה חשודים בעבירות הסתה ותקיפה על רקע לאומני בהרצליה. 

הפרשה החלה במהומות בערים המעורבות בזמן מבצע "שומר החומות" בתאריך 12.5.21, עם קבלת דיווח בדבר אדם פצוע ברכב סמוך למסגד סידני עלי בהרצליה. על פי גורמי רפואה, הקורבן - תושב טייבה בשנות ה-60 לחייו, נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. ממצאי החקירה הראשונית בשטח העלו, כי קבוצת רעולי פנים תקפו את הקורבן, תוך ריסוס פניו בגז פלפל ודקירתו באמצעות חפץ חד. 

עם התקדמות החקירה זוהו שבעה חשודים בביצוע המעשה שנעצרו לחקירה בשב"כ ובמשטרה, ובסיומה הועברו כלל ממצאיה לפרקליטות שהגישה בעניינם השבוע הצהרת תובע בבימ"ש השלום ת"א ובימים הקרובים צפויה להגיש כתבי אישום, לצד בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

נזכיר, כי אתמול הותר לפרסום כי לאחר חקירה של חודש ימים, נעצרו בשבועות האחרונים כל המעורבים בפיגוע זריקת בקבוקי התבערה ביפו שהובילו לכך שבן 12 נפצע באורח קשה ואחותו בת 10 נפצעה באורח קל.

מחקירת השב"כ עלה כי מבצעי הפיגוע הם ערבים תושבי יפו אשר תכננו מראש ליידות בקבוקי תבערה לעבר בתי היהודים בשכונת עג'מי בעיר.מהממצאים בחקירה עלה כי החשודים יידו מספר בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים, אבל בעקבות טעות בזיהוי של אחד החשודים, בקבוק תבערה אחד הושלך לעבר בית משפחת ג'נטאזי הערביה.