ילד ערבי בן 12 נפגע מבקבוק תבערה: בארץ ובעולם מיהרו להאשים את היהודים

ילד בן 12 נפצע קשה מזריקת בקבוק תבערה על ביתו על ידי ערבים שטעו בזיהוי הבית. אך בתקשורת מיהרו להאשים את היהודים, והופצו אמירות קשות נגד ישראל והימין. נשיא אוניברסיטת תל אביב אף אמר: "פגיעה באזרחים ערבים חמורה שבעתיים מפגיעה ביהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/21 21:54 ד בסיון התשפא

ילד ערבי בן 12 נפגע מבקבוק תבערה: בארץ ובעולם מיהרו להאשים את היהודים
התפרעויות ביפו, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שבת לא רגועה: עשרות יעדים ברחבי הארץ היו נתונים תחת מתקפות של בקבוקי תבערה, בהם גם בעיר יפו. בערב שבת הושלך בקבוק אל בית משפחה ערבית ביפו וגרם לפציעה קשה של בן 12 שנכווה בפניו. רבים בתקשורת מיהרו לדווח כי מי שהשליך את בקבוק התבערה היו יהודים קיצוניים שחיפשו לנקום, והדבר קיבל סיקור נרחב בארץ ובעולם. לאחר בירור נמצא כי אלו שהשליכו היו ערבים שטעו בזיהוי הבית, בתקשורת היו כאלה שמחקו את הדיווחים אך הנזק בארץ ובעולם נעשה.

בין המאשימים את הציבור היהודי היה ח"כ יאיר גולן שכתב: "טרור הימין מכה שוב, וכעת הוא מנסה לשרוף משפחה ערבית בשנתה ביפו. יש כאלה שמנסים ליצור סימטריה מדומיינת בין מחבלים. לא, אם חפצי חיים אנחנו, כדאי שנתאפס על עצמנו. הטרור היהודי מסוכן פי אלף מהפלסטיני. טרור יהודי יחסל אותנו מבפנים. חוץ מזה, איזה אנשים עלובים שורפים ילדים קטנים?". עד שעה זו הציוץ של גולן לא נמחק או הוציא הודעת התנצלות כי הוא חוזר בו.

שערוריה נוספת התגלתה באוניברסיטת תל אביב כשנשיא האוניברסיטה גינה את המעשה וטען כי "פגיעה באזרחים ערבים חמורה שבעתיים מפגיעה ביהודים". דבריו עוררו זעם בקרב סטודנטים מהאוניברסיטה ולאחר מכן יצא סרטון מצונזר בלי המשפט המקומם. רבים לא היו מרוצים מדבריו של פרופ' אריאל פורת, ודרשו לפטרו מתפקידו לאלתר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן