בעקבות המהומות: מבקר המדינה יבדוק את אכיפת החוק בערים המעורבות

מבקר המדינה אנגלמן הודיע כי משרדו יפתח בחקירת פעולות מערכת אכיפת החוק בערים המעורבות, בדגש על האירועים בתקופת מבצע "שומר החומות" | "רואים חשיבות רבה במיקוד ביקורת המדינה בנושאים הנוגעים לכל אחד ואחת מאזרחי המדינה", אמר המבקר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/05/21 12:27 כ בסיון התשפא

בעקבות המהומות: מבקר המדינה יבדוק את אכיפת החוק בערים המעורבות
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התארח היום (ב') בכנס לשכת עורכי הדין ואמר כי בהמשך לדו"ח שפורסם לפני כשבועיים, על התמודדות המשטרה עם אמצעי לחימה לא חוקיים ואירועי ירי ביישובי החברה הערבית ובישובים מעורבים, בכוונת משרדו לפתוח בביקורת בנושא אכיפת החוק בערים מעורבות בדגש על האירועים שהתרחשו בעת מבצע "שומר החומות", וכן בתקופות שקדמו לאירועים הללו, כולל היבטי אכיפה בשגרה בערים אלו ובעתות חירום.

בנוסף ציין המבקר אנגלמן שיבדוק את השירות המוניציפלי הניתן בערים מעורבות ברחבי הארץ, בהיבט של תפקוד הרשויות מחד והתקצוב והטיפול הממשלתי בערים אלו מאידך.

בהמשך, הציג מבקר המדינה את הביקורות שפורסמו לאחרונה בנושא התמודדות משטרת ישראל עם החזקת אמצעי לחימה לא חוקיים ואירועי ירי ביישובי החברה הערבית ובישובים מעורבים - ביקורת מעקב, ליווי חקירות על ידי הפרקליטות, ליווי משטרתי לחקירות משטרה ואישור תרגילי חקירה, וכן את הדו"ח בנושא שיקום אסירים.

"במהלך מבצע שומר החומות, היינו עדים למראות קשים של פרעות בערים המעורבות - בלוד, ביפו, ברמלה, בעכו ובערים נוספות", אמר המבקר אנגלמן והוסיף כי, "נושא הביטחון האישי הוא בעל חשיבות עליונה לכולנו ולכן, בהמשך לדוח שפרסמנו לפני שבועיים, על התמודדות משטרת ישראל עם אמצעי לחימה לא חוקיים ואירועי ירי ביישובי החברה הערבית ובישובים מעורבים, החלטתי לפתוח בביקורת מערכתית שתבחן את אכיפת החוק בערים מעורבות במהלך מבצע שומר החומות ובתקופה שקדמה לו ולשלב הנושא בתכנית הביקורת של המשרד. אנו רואים חשיבות רבה במיקוד ביקורת המדינה בנושאים הנוגעים לכל אחד ואחת מאזרחי המדינה. בנוסף, נבדוק את השירות המוניציפלי שמקבלים התושבים בערים אלו, בהיבט של תפקוד הרשויות המקומיות ואת הטיפול והתקצוב הממשלתי לערים אלו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן