לפחות 100 רקטות נורו | נתניהו: "העימות ימשך זמן מה - ישראל תגיב בעוצמה רבה"

ראש הממשלה התייחס לראשונה היום לאירועים הביטחוניים בדרום ובירושלים, אמר כי "נחצה קו אדום בירי על ירושלים", ואיים על ארגוני הטרור העזתיים: "לא חפצנו בהסלמה אבל מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/21 20:47 כח באייר התשפא

לפחות 100 רקטות נורו | נתניהו: "העימות ימשך זמן מה - ישראל תגיב בעוצמה רבה"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נכח הערב (ב') יחד עם נשיא המדינה רובי ריבלין וראש עיריית ירושלים משה ליאון בטקס המרכזי לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת, והתייחס לראשונה היוםלירי הרקטות על ירושלים וישובי עוטף עזה, וכן לאירועים בהר הבית שהביאו אותו להחליט על סגירת שער שכם בפני צעדת ריקוד הדגלים. 

"אנחנו במאבק שמתפרס על פני כמה חזיתות", אמר נתניהו, "בירושלים, בעזה ובמקומות אחרים בארץ. ארגוני הטרור בעזה חצו לפנות ערב ביום ירושלים קו אדום ותקפו אותנו בטילים במבואות ירושלים" 

"ישראל תגיב בעוצמה רבה", הכריז ראש הממשלה והוסיף כי, "לא נסבול פגיעה בשטחנו, בבירתנו, באזרחינו ובחיילינו. מי שתוקף אותנו ישלם מחיר כבד. אני אומר לכם, אזרחי ישראל העימות הנוכחי יכול להימשך זמן מה. לא חפצנו בהסלמה אבל מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו. זהו מאבק עיקש שנגזר מראיית התמונה הכוללת. אנו מנהלים אותו בנחישות, באחריות ובתבונה". 

 

בהמשך בחר נתניהו להתייחס לביקורת שנמתחה כלפיו על ההחלטה שלא לאפשר את מעבר הצעדה בשער שכם: "איננו נופלים למלכודות אויבים ואיננו כפופים למקלדות צייצנים. מבחן המנהיגות מחייב לקבל החלטות נכונות גם כשהן אינן מובנות לכל ברגע נתון, וצדקתן מתבררת בהמשך", אמר ראש הממשלה ואף העביר ביקורת על ראשי המפלגות האחרים כשאמר, "מי שלא מסוגל לנהוג ולעמוד בלחץ הביקורת לא כשיר להנהגה. אנחנו בוחרים בקפידה את תזמון התגובה שלנו ואת עוצמת העימות עם אויבינו וזה לא דבר חדש".

ריבלין: "שלום אזרחינו לא יהיה הפקר"

גם נשיא המדינה רובי ריבלין התייחס בנאומו בטקס לאירועי היום: "שאון הצופרים שרעמו לפני שעה קלה בירושלים עודנו נוכח. אזעקות 'צבע אדום' שבות ומפרות את שגרת הדרום, גם בשעה זו, מכניסות אל המרחבים המוגנים את יקירינו תושבי עוטף עזה, הוא עוטף המדינה כולה, העוטף את כולנו. אני שולח מכאן את הערכתי ותודתי בשם אזרחי ישראל כולם אל כוחות הביטחון שלנו, העמלים ביממות האחרונות - ללא הרף למען שלום הציבור. בצפון, בדרום, כאן בירושלים, כולנו, יחד, גם בשעות המתוחות שאנו חווים, מודים לכם, מאמינים בכם, יודעים כי יש על מי לסמוך".

הנשיא ריבלין ביד ושם

הנשיא ריבליןצילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

"אנו מיישרים מבט הערב, אל אויבי ישראל, בכל הגזרות, ומזהירים אותם באופן ברור ובלתי מתפשר: שלום אזרחינו לא יהיה הפקר. לא נאפשר לאיש להפר את שיגרת החיים, לא נכופף ראש מול אף איום. מי שיבחר לבחון את חוסננו יגלה חומת מגן, אגרוף של פלדה. אל לו לאיש לבחון את עוצמת הקטלניות של כוחותינו. הישמרו מלהעמידה במבחן", סיכם נשיא המדינה