ירי הטילים לירושלים והעוטף | בנט, סער ולפיד: נגבה כל החלטת ממשלה על תגובה לירי

פקע אולטימטום חמאס, טילים נורו לעבר ירושלים, שדרות, ועוטף עזה. נפתלי בנט: נגבה כל החלטה לתגובה של הממשלה, חבר הכנסת סמוטריץ': מי שבוחר בחרפה מקבל מלחמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/21 18:41 כח באייר התשפא

ירי הטילים לירושלים והעוטף | בנט, סער ולפיד: נגבה כל החלטת ממשלה על תגובה לירי
כ-60 רקטות יורטו, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

האזעקות בירושלים  תפסו את הכנסת בעיצומה של ישיבה לציון הניצחון על גרמניה הנאצית. חברי כנסת הגיבו בחריפות לירי לכיוון ישראל. היום תוכננו לעלות הצעות החוק של סיעת הליכוד במטרה להביך את ימינה ותקווה חדשה, בקרב סיעות הימין עוד לא הוחלט האם להגישם בכל זאת היום. 

ח"כ יאיר לפיד, מי שמנהיג את גוש השינוי הגיב בחריפות לירי לכיוון ירושלים, ואמר כי יגבה כל פעולה של הממשלה כנגד הירי "אף מדינה לא יכולה לאפשר לאזרחיה לחיות תחת איום טרור. ישראל חייבת לפעול בצורה נחושה וחזקה ולהחזיר את ההרתעה. אנחנו נגבה את פעולות הממשלה במלחמה מול אויבי ישראל."

ח"כ מיקי זהר הגיב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏להכות בחמאס בעוצמה. עכשיו ובכל הכוח." ח"כ ליברמן מישראל ביתנו הגיב "שוב נוכחנו לדעת שמדיניות ההסדרה של נתניהו היא מכבסת מילים למדיניות כניעה לטרור המביאה להשלכות כואבות. עכשיו עלינו להתמקד בהשבת הביטחון למדינת ישראל ולשים את הנושא בראש סדר העדיפויות."

חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו, בחר אף הוא לתקוף את נתניהו "מנדלבליט, תעיף את נתניהו לנבצרות. האיש פירומן. הוא לא כשיר ולא שולט בסיטואציה."

תגובה מפתיעה של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער שאמר כי תקווה חדשה תגבה כל החלטה של ממשלת ישראל כתגובה לירי "תוקפנות חמאס מחייבת תגובה חריפה להשבת ההרתעה ואנחנו נגבה החלטות של הממשלה שיביאו לכך". חברו למפלגה, יועז הנדל צייץ בחשבון הטוויטר שלו "במקלט שאליו נכנסתי בכנסת הוחלט על שחרור העיר ירושלים. נצחנו אז, כי החלטנו. כי ראש הממשלה דאז אשכול החליט. אנחנו כבר יותר מעשור תחת מתקפות חוזרות של רקטות מעזה כי לא החלטנו. כיבוי שרפות זו לא אסטרטגיה."

חבר הכנסת סמוטריץ' ממפלגת הציונות הדתית מחה על ההתרפסות של ממשלת ישראל בפני הערבים בכך שהצעדה לא עברה בשער שכם וכי הר הבית נסגר ליהודים ביום ירושלים הגיב,  "שוב מתברר שמי שבוחר בחרפה מקבל מלחמה. הגיע הזמן להילחם באויב הערבי ולהכות בו בעוצמה, בעזה, ביו"ש, בירושלים ובכל מקום בו הוא מרים ראש. "ארדוף אויביי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם" עוד המשיך סמוטריץ' וקרא לבנט וסער להצטרך עוד הים לממשלת חירום לאומית "‏שימו הכל בצד ובואו נקים ממשלת חירום של המחנה הלאומי עוד היום. כל היתר יחכה."


גם חברו לסיעה איתמר בן גביר הביע זעם והגיב על ירי הטילים "הכתובת הייתה על הקיר. במשך כל השבוע האחרון  ישראל נכנעה בהר הבית ובשמעון הצדיק לפורעים וטרוריסטים, והחמאס מבין את הכניעה היטב".  בן גביר הוסיף "התגובה ההולמת מול חמאס היא לצאת למבצע בעזה, חזור לסיכולים הממוקדים ולירות לעזה 50 טילים על כל טיל שנורה לשטח ישראל. ממשלת ישראל חייבת לחסל עוד הלילה את מוחמד דף, ולהחזיר את ההרתעה למדינת ישראל".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שפרש בתחילת השבוע ממפלגת ימינה הגיב "האויב הפלסטיני מבין שפה אחת ויחידה, כוח והרבה. בכל מקום שבו נתפשר מולו נזמין התקפה נוספת, אלה חוקי המשחק בשכונה"  חברו לסיעה עד לא מזמן והמועמד מטעם גוש השינוי לעמוד בראשות הממשלה  נפתלי בנט הגיב אף והוא באופן דומה לזה של סער ואמר כי יגבה כל תגובה של הממשלה "‏בטרור הפלסטיני יש להילחם באגרוף ברזל. מי שמכניס את תושבי ישראל למקלטים, צריך לדעת שיתחרט על כך. אנו נגבה פעולה נחושה של ממשלת ישראל."