נתניהו: "כוחות של חוסר סובלנות שרוצים להפקיע את הזכויות שלנו"

ראש הממשלה הגיב לאלימות המוסלמים בהר הבית ולתגובת המשטרה, ואמר כי אין מדובר במצב חדש. "אנחנו מתעקשים להבטיח את זכויותיהם של כולם והדבר הזה מחייב מעת לעת את ההתייצבות והעמידה האיתנה כפי שעושים כרגע שוטרי ישראל וכוחות הביטחון שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/21 12:07 כח באייר התשפא

נתניהו: "כוחות של חוסר סובלנות שרוצים להפקיע את הזכויות שלנו"
נתניהו, צילום: Amit Shabi/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב לאלימות המוסלמים בהר הבית וחיזק את משטרת ישראל שפעלה אל מול המחבלים. ראש הממשלה נשא הבוקר (ב') דברים בהר הרצל, בטקס האזכרה הממלכתי ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. כמו הנשיא ראובן ריבלין, גם ראש הממשלה לא ציין בדבריו את זהות הפורעים.

הנשיא ריבלין: "ישראל מכבדת את חופש הפולחן אך לא תעמוד מנגד מול הפרות הסדר"

"מאבק ניטש עכשיו על ליבה של ירושלים. זה איננו מאבק חדש, זה מאבק בין חוסר הסבלנות לסובלנות, בין אלימות פורעת חוק לבין סדר וחוק. המאבק הזה איננו חדש משום שהוא למעשה ניטש על ירושלים ועל ליבה של ירושלים מזה מאות בשנים, מאז עליית שלוש הדתות המונותאיסטיות", אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף: "לפעמים צד אחד שלט ואז נידה את השניים האחרים ולפעמים הם התחלפו ואותו דבר קרה. אפשר לומר בהיסטוריה הארוכה של ירושלים, שרק תחת ריבונות ישראל מאז 1967, אנחנו עדים לתקופה ממושכת, יציבה ובטוחה שבה אנו פועלים להבטיח את חופש הפולחן ואת הסובלנות לכל".

נתניהו אמר כי משימה כזו דורשת "התעמתות מעת לעת באותם כוחות של חוסר סובלנות שרוצים להפקיע את הזכויות שלנו, קודם כל את הזכויות שלנו, אבל לא רק שלנו, מהר הבית ובמקומות הקדושים האחרים".

לסיום אמר כי ישראל מתעקשת על חופש פולחן לכל. "אנחנו מתעקשים להבטיח את זכויותיהם של כולם והדבר הזה מחייב מעת לעת את ההתייצבות והעמידה האיתנה כפי שעושים כרגע שוטרי ישראל וכוחות הביטחון שלנו. אנחנו מגבים אותם במאבק הצודק הזה. יש לדברים הללו כמובן ביטוי מוטעה, שגוי ומטעה בכלי התקשורת העולמיים. סופה של אמת לנצח אבל עלינו להתמיד ולחזור ולומר אותה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן