הנשיא ריבלין: "ישראל מכבדת את חופש הפולחן אך לא תעמוד מנגד מול הפרות הסדר"

נשיא המדינה התייחס לאלימות המוסלמים בהר הבית שהחריפה בשעות הבוקר, חיזק את השוטרים שפעלו בהר, והוסיף: "מדינת ישראל תמשיך לשמור על ירושלים ולטפח אותה תוך מתן כבוד לאמונות השונות. כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/05/21 11:40 כח באייר התשפא

הנשיא ריבלין: "ישראל מכבדת את חופש הפולחן אך לא תעמוד מנגד מול הפרות הסדר"
הנשיא ריבלין, צילום: חיים צח / לע"מ

נשיא מדינת ישראל, ראובן ריבלין, התייחס למצב המתוח בירושלים הבוקר ולעימותים שנרשמו בהר הבית, בין פורעים מוסלמים ושוטרי משטרת ישראל שהשיבו את הסדר על כנו. בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו, לא ציין הנשיא את זהות המחבלים. 

ניסיון הלינץ' בירושלים | סמוטריץ': "100% כישלון של נתניהו". צפו

"על רקע העימותים הקשים המתרחשים בשעה זו בהר הבית, אני מבקש לחזק ולהודות לשוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול, על מאמציהם לשמירת הסדר והביטחון ברחבי ירושלים. והיום, יותר מתמיד", פתח ריבלין את דבריו.

ריבלין כתב כי מדינת ישראל מכבדת את חופש הפולחן וכך תמשיך ותעשה תמיד, "אך לא תעמוד מנגד מול הפרות הסדר, מול פעילות חבלנית, מול תמיכה בטרור. ירושלים יקרה לנו מכל, היא עיר של קודש, עיר של שלום, עיר שהשלום הוא שמה. זו השעה להבטיח כי קדושתה של ירושלים זוכה לכבוד מכל אוהביה. כעיר של אמונה, עיר תפילה". לסיום הוסיף הנשיא כי "מדינת ישראל תמשיך לשמור על ירושלים ולטפח אותה תוך מתן כבוד לאמונות השונות. כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים".

במהלך השעות האחרונות פעול כוחות משטרת ישראל מול מחבלים בהר הבית והשיבו את הסדר במקום, במהלך הפעילות נפצעו תשעה שוטרים ואחד מהם פונה לקבלת טיפול רפואי. במשטרה אומרים כי "כעת בהר שגרה וכוחות משטרת ישראל נמצאים במקום וממשכים לפעול לשמירה על החוק והסדר".

מוקדם יותר הבוקר, בסיום הערכת מצב בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, בשיתוף מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן וכלל גורמי הביטחון, החליט המפכ"ל, הוחלט על סגירת הר הבית ליהודים. "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הפולחן אך לא תאפשר הפרות סדר", נכתב בהודעת המשטרה.