גנץ מזהיר את בנט ועבאס: "ביבי משתמש בכם" | מאוחר יותר גנץ ועבאס נפגשו

יו"ר כחול לבן טוען כי "מזימת אפריל" עדיין כאן וכי משימת העל של נתניהו היא להוציא את מפלגתו מהממשלה: "אל תתנו לזה יד, אל תאמינו לנתניהו" | לפני שעה קלה, נפגש גנץ עם עבאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/21 12:52 יז בניסן התשפא

גנץ מזהיר את בנט ועבאס: "ביבי משתמש בכם" | מאוחר יותר גנץ ועבאס נפגשו
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

יו"ר כחול לבן בני גנץ, מפרסם היום (ג') בחשבון הפייסבוק שלו "אזהרה" ליו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר רע"מ מנסור עבאס, וכותב: "ביבי משתמש בכם". גנץ טוען כי "מזימת אפריל" של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביטול המשפט עדיין כאן והיא תתבצע בעזרת הקמת ממשלה עם בנט ועבאס, מינוי אמיר אוחנה לשר המשפטים, פיטורי היועמ"ש אביחי מנדלבליט ומינוי פרקליט מדינה "מטעם" שיעצור את המשפט. 

שעה קלה לאחר פרסום ה"אזהרה" הנחרצת של גנץ לבנט ועבאס, נפגשו יו"ר כחול לבן ויו"ר רע"ם כחלק מהמגעים להקמת ממשלה. בפגישתם, גנץ ביקש מעבאס "לתמוך במועמד מגוש השינוי להרכבת הממשלה". בהודעת המפלגה צוין כי השיח בין השניים יימשך בימים הקרובים.

עבאס ודרעי מנהלים ערוץ מגעים חשאי: "השקט אינו מקרי"  

כאמור, בפוסט שפרסם הבוקר יו"ר כחול לבן, הוא מזהיר את המפלגות שהן לשון המאזניים, ביניהן גם רע"ם: "בשבוע הבא נתניהו יגיע לבית המשפט, בימים אלו, הוא מנסה בכל כוחו להשביע ממשלה חדשה. הוא מבטיח הרים וגבעות, העיקר להוציא את כחול לבן ממשלת המעבר, כי הוא יודע שאין לו שום סיכוי לקדם יוזמות נגד מערכת אכיפת החוק - כל עוד אנחנו שם". 

על פי ההסכם הפריטטי, גנץ יכהן כראש הממשלה בפועל במצב של בחירות חמישיות. "איך שהממשלה תושבע, המנגנון הפריטטי יבוטל, הוא יפר כל התחייבות שנתן להם, ידרוס כל אות שכתובה בהסכם הקואליציוני. למה? כי הוא הצליח במשימת העל שלו להוציא את כחול לבן מהממשלה, דבר שיאפשר לו לקדם את מזימת אפריל. אף אחד לא יוכל לעצור אותו". 

"צריך להבין, ברגע שקמה ממשלה חדשה, כדי להחליף את נתניהו, הכנסת צריכה להתכנס סביב מועמד שיש לו 61 מצביעים בהצבעת אי אמון קונסטרוקטיבי. כלומר – הסיכוי שנצליח להפיל את הממשלה של ביבי אחרי שתוקם - אפסי", כתב. 

שר הביטחון כתב כי בשלב הזה עבאס ובנט יהפכו לבני ערובה של נתניהו. "או שהוא ממשיך להיות ראש ממשלה עם קואליציה שתעשה כל מה שירצה, בלי איזונים ובלמים ועם חסינות, או שיגרור אותנו לבחירות חמישיות ושישיות, כשהוא לבד על ההגה".

גנץ קרא לבנט ועבאס להצטרף לגוש השינוי: "אל תתנו לזה יד, אל תאמינו לנתניהו. גם אתם יודעים שנתניהו עסוק בדבר אחד – הימלטות ממשפטו. לכן פגע קשות בכלכלה ולא קידם תקציב מדינה, לכן הוא לא ממנה שר משפטים קבוע ופרקליט מדינה. יש רק דרך אחת למנוע את זה – הקמת ממשלה ישרה ללא נתניהו ומינוי יו"ר כנסת מוסכם של גוש השינוי. והכל צריך להיעשות בהקדם מהר, כי בזמן שאנחנו רבים, ביבי עובד".


(מזימת אפריל בסרטון כחול לבן)