גנץ בקריאה ללפיד, בנט וסער: "בואו נמצא דרך לעצור את שלטון נתניהו"

שר הביטחון פנה ליאיר לפיד, נפתלי בנט וגדעון סער וקרא להם לקיים בדחיפות פגישה מרובעת בכדי לפתור את הפלונטר הפוליטי ולמצוא את הדרך להחלפת נתניהו. "צריך לבוא עם עקרונות, אבל גם עם גמישות שתאפשר להקים ממשלה ולמנוע מנתניהו להישאר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/21 15:24 טז בניסן התשפא

גנץ בקריאה ללפיד, בנט וסער: "בואו נמצא דרך לעצור את שלטון נתניהו"
גנץ, צילום: פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ, פנה היום (ב') לחברי הכנסת יאיר לפיד ונפתלי בנט, ולחבר הכנסת לעתיד גדעון סער, וקרא לשלושה לקיים בדחיפות פגישה מרובעת בכדי לפתור את הפלונטר הפוליטי המתמשך ולמצוא את הדרך להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "קראתי למנהיגי גוש השינוי לשבת בהקדם האפשרי בכדי שנוכל להקים ממשלה ישרה ולעצור את שלטון נתניהו", אמר גנץ.

בפעם האחרונה: הנשיא ריבלין יקיים את ההתייעצויות ביום שני הקרוב

בחשבון הפייסבוק שלו, כתב גנץ: "מאז ליל הבחירות אני עוסק בכל כוחי בהקמת ממשלה ישרה שתביא להחלפת נתניהו. אמש נפגשתי עם לפיד, ובימים האחרונים שוחחתי עם בנט, סער ועם שחקנים נוספים במגרש הפוליטי. אני מתכוון לנצל את הכוח שנתתם לי כדי להבטיח שהממשלה היחידה שתקום כאן תהיה ממשלה ישרה שתדאג לכם ורק לכם ולעשות הכל כדי למנוע בחירות חמישיות. עד שזה יקרה, חבריי ואני בכחול לבן נמשיך להאבק בתוך הממשלה כדי לוודא שביבי לא יקדם במילימטר את מזימת אפריל ויפגע בשלטון החוק".

גנץ כתב, כי כחול לבן תמליץ על מי שיוכל להרכיב ממשלה מתוך מחנה השינוי ובלבד "שנגיע גם לסיכומים על עקרונות יסוד שכוללים שמירה על הדמוקרטיה, על הביטחון, שיקום הכלכלה והבטחת שלטון ממלכתי".

"אין לכם מושג כמה אין לנו זמן", המשיך יו"ר כחול לבן, "על השולחן נמצא תקציב מדינה שחייבים להעביר כדי להצעיד את הכלכלה קדימה, מינויים רבים, ובעיקר- החזרת ישראל למסלול של יציבות אחרי שנתיים של טלטלה פוליטית".

גנץ טוען כי "הדבר שהיחיד שנתניהו רוצה הוא בחירות חמישיות שישאירו אותו ראש ממשלה לפחות לעוד חצי שנה, בזמן שהוא עומד למשפט ומונע מינוי פרקליט מדינה ושר משפטים. בחירות שיובילו לריסוק גדול עוד יותר של הכלכלה והחברה בישראל, לבזבוז מיליארדים מיותרים ולשסע עמוק עוד יותר בינינו".

"לכן", כתב גנץ בסיום דבריו, "שוחחתי היום עם יאיר לפיד, נפתלי בנט וגדעון סער, והצעתי להם שניפגש ארבעתנו בכדי לנסות ולמצוא פתרונות ביחד עם המפלגות הנוספות בגוש השינוי- בלי פסילות, ובלי חרמות. צריך לבוא עם עקרונות, אבל גם עם גמישות שתאפשר להקים ממשלה ולמנוע מנתניהו להישאר".

סער ובנט. מתאמים עמדות

סער ובנטצילום: פלאש 90

נזכיר כי אתמול בערב עם צאת החג, נפגשו יו"ר כחול לבן גנץ, ויו"ר יש עתיד לפיד. השניים שוחחו ומסרו כי פגישתם נועדה לעדכון ותיאום עמדות לקראת המהלכים להקמת ממשלה חדשה". לאחר הפגישה הודיעו השניים כי השיח בין השניים ונציגיהם צפוי להימשך בימים הקרובים. 

מי שעוד נפגשו עם צאת החג אתמול, היו יו"ר ימינה בנט ויו"ר תקווה חדשה סער. זו היתה פגישתם השנייה בימים האחרונים, בהמשך לפגישתם ביום חמישי. הפגישה נועדה לעדכון ותיאום עמדות לקראת המהלכים להקמת ממשלה חדשה. 


(נאומו של גנץ לאחר תוצאות המדגמים, באדיבות ynet)