נתניהו על בנט: אם הוא יחבור נוכל להגיע ל-61

בשיחות סגורות אמר ראש הממשלה כי "אם יהיו 59, יהיו 61", אך לא פירט מיהם אותם חברי הכנסת שיחברו לגוש שלו ושל בנט, לדבריו בכדי לא לחבל בסיכויים שהם אכן יחברו לגוש. "ממשלה בראשות בנט לא תהיה ממשלת ימין אלא ממשלת שמאל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/03/21 21:49 טז בניסן התשפא

נתניהו על בנט: אם הוא יחבור נוכל להגיע ל-61
נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר בשיחות סגורות כי אם יו"ר ימינה נפתלי בנט יחבור אליו לגוש, אפשר יהיה להגיע ל-61 חברי כנסת ממליצים ובך להקים ממשלת ימין בכנסת ה-24. לדברי נתניהו כפי שפורסמו בישראל היום, "אם יהיו 59, יהיו 61".

על פי הדיווח, באותו דיון לא חשף נתניהו מיהם אותם חברי הכנסת שיצטרפו או שמעוניינים להצטרף לגוש המשותף לו ולבנט, מכיוון שאם יחשוף את שמם, הדבר יפגע בניסיון להגיע איתם להבנות.

נתניהו חושש כי בנט יחבור למחנה המתנגדים של יאיר לפיד, אביגדור ליברמן וגדעון סער. ראש הממשלה מעריך כי בכדי למשוך את בנט, השלושה יציעו לו את ראשות הממשלה, אך ממשלה כזו תיאלץ להיתמך על ידי השמאל ובאמצעות הימנעות של הרשימה המשותפת ורע"מ.

ראש הממשלה אמר בשיחה הסגורה כפי שפורסם, כי תרחיש כזה יוכיח שאזהרותיו עוד בטרם יום הבחירות, כי בנט יחבור לגוש מתנגדיו והשמאל, יתאמתו כנכונות. נתניהו אמר כי גם אם בנט יעמוד בראשות ממשלה כזו, "זו לא תהיה ממשלת ימין, אלא ממשלת שמאל שעשויה טלאי על טלאי, שגם לא תחזיק מעמד".

עד כה, בנט ממשיך בשתיקתו ולא מדבר בתקשורת, וגם היום לא אמר לאן מועדות פניו: אם להקמת ממשלה עם מתנגדי נתניהו או אם להצטרף לגוש התומכים.


(בנט בנאומו לאחר הבחירות)