נתניהו: "נודר לדאוג להסדרת ההתיישבות הצעירה"

ראש הממשלה סייר היום ברחבי יהודה ושומרון, התייחס למצב בבחירות והסדרת הישובים והבטיח: "אקים ממשלת ימין חזקה, בלי רוטציה" | "הצהרת ראש הממשלה - חשובה לתיקון העוול הגדול", אמרו בפורום ההתיישבות הצעירה

עדיאל שביט ישי אלמקייס עדיאל שביט, ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/03/21 15:41 א בניסן התשפא

נתניהו: "נודר לדאוג להסדרת ההתיישבות הצעירה"
ראש הממשלה נתניהו בגבעת הראל, צילום: מועצה אזורית מטה בנימין

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בביקוריו בקרב ההתיישבות, כאשר היום (א') יבקר בגוש עציון, בנימין והר חברון. נתניהו הגיע לגבעת הראל בבנימין, יחד עם ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, ונציגי פורום ההתיישבות הצעירה עטרה כהן ואריאל פילבר. 

"אני נודר לכם נדר", אמר נתניהו, "שאקים ממשלת ימין חזקה, בלי רוטציה, אדאג להתיישבות ולהסדרת ההתיישבות הצעירה. יש הרבה מה לעשות ויש כאן פריחה אדירה והמחויבות הזאת היא אמיתית. כשאני רואה כאן בפסגות ההרים ישובים יהודיים אני מאוד נרגש ומברך אתכם על הפעולה החלוצית הנפלאה הזאת ואנחנו עוד נרבה".

מפורום ההתיישבות הצעירה נמסר בתגובה לדבריו של בנט: "הצהרתו של ראש הממשלה לפעול להסדרת ההתיישבות הצעירה היא חשובה לתיקון העוול הגדול שנגרם לאלפי תושבי היישובים שנשלחו בעידוד המדינה ליישב את ישראל ואינם זוכים לתשתית מחייה ראויה".

"כעת, כאשר כל מפלגות הימין הצפויות להרכיב את הנהגת ישראל בשנים הבאות רואות את נושא הסדרת ההתיישבות הצעירה כצעד הראשון שתוציא ממשלת ישראל, אנו יכולים לראות את 'האור בקצה המנהרה', ומקווים לראות את ההסדרה שכל כך נחוצה על מנת להבטיח את ביטחון ילדינו. כעת כל נבחרי הציבור ובראשם ראש הממשלה יבחנו במעשים, לא בדיבורים".

לאחר מכן המשיך ראש הממשלה לגוש עציון וחנך את "שכונת היובל" בקיבוץ כפר עציון: "נקים ממשלה לאומית שתדאג להתיישבות הצעירה והוותיקה", אמר נתניהו והבטיח: "אנחנו נבנה כאן עוד שכונות. התקופה של ממשלת הטרמפיסטים מאחורינו". ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: "המשימה של גוש עציון היא מחיקת החרפה של הקו הירוק ממפת ארצנו".

משם הדרים נתניהו להר חברון ולאתר סוסיא הקדומה, שם נפגש עם ראש המועצה האזורית יוחאי דמרי: "אנחנו חזרנו לארצנו ולמולדתנו וגם משקמים את עברנו. אני מתרגש מזה", אמר ראש הממשלה וקיבל לידיו מזכרות: טלית הנושאת כיתוב של ברכת הכהנים, שכן סוסיא על פי המידע הארכיאולוגי הייתה ככל הנראה עיר כהנים, מצות עבודת יד, ויין תוצרת יקב יתיר וצמיד מזכרת לגברת שרה נתניהו הכולל חריטות המנורה המצויירת על פסיפס בית הכנסת.

"ביקור ראש הממשלה והשרים פה חשובים להטמעת הנרטיב שלנו כאן וחלק מחיזוק המורשת בקרב הדורות הבאים", אמר ראש המועצה דמרי.