3,041 מאומתים | באמ"ן מזהירים: "מקדם ההדבקה בירידה אך מזוהה בלימה"

מנתוני משרד הבריאות עולה כי שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 6.3% ובסך הכול נשמרת מגמת הימים האחרונים. בבתי החולים מאושפזים 838 חולים במצב קשה ועוד 272 מונשמים. אמ"ן: "בשבועות הקרובים תיתכן עליה חוזרת בתחלואה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/02/21 10:38 י באדר התשפא

3,041 מאומתים | באמ"ן מזהירים: "מקדם ההדבקה בירידה אך מזוהה בלימה"
שדירות ממילא, אתמול, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ב') את נתוני תחלואת נגיף הקורונה בישראל. עד כה, מתו מהמחלה הקשה 5,585 ישראלים. אתמול אומתו לנגיף 3,041 בני אדם נוספים, ומתוך 50,020 בדיקות שנערכו, 6.3% חזרו חיוביות. 752,398 ישראלים נדבקו בנגיף מאז פרץ בישראל, ובפועל יש 39,640 חולים פעילים. בבתי החולים מאושפזים 1,310 חולים, מתוכן 838 במצב קשה, 327 במצב קריטי ועוד 272 מונשמים. 

באמ"ן ממשיכים להיות מודאגים. "מספר החולים הקשים ממשיך לרדת ומקדם ההדבקה בסימן ירידה, אך מזוהה בלימה שלה בימים האחרונים; כל חולה מדביק בממוצע פחות מאדם אחד, סימן לדעיכה בהתפשטות המגפה. עם זאת, שיעור החיוביים הארצי, כ-%6.5 בממוצע שבועי, ממשיך להיות גבוה יחסית".

אמנם ישנה ירידה ברורה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב המבוגרים בני 60+ בשל מבצע החיסונים, אומרים באמ"ן, אך יחד עם זאת "ניכרת עלייה במספר החולים במצב קשה החדשים בקרב הקבוצות הצעירות יותר, המהוות לאחרונה קרוב לחצי מהתחלואה הקשה החדשה. למרות השינוי בתמהיל גילאי החולים, נראה שהיקף ההדבקה הנרחב והעובדה שחלק ניכר מהאוכלוסייה טרם חוסן, גורמים לקצב איטי בירידת התחלואה הקשה". 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות תומך בעוצר לילי

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, התייחס הבוקר בראיון ל-103fm לעוצר הלילי האפשרי בפורים: "אנחנו שוקלים את ההצעה הזאת. רצינו להימנע מזה אבל יש ידיעות מאוד מטרידות, הרשתות החברתיות מלאות בהצעות של מסיבות פיראטיות, לא קשה לראות את זה. אנחנו מאוד מודאגים מן המצב, אנחנו שוקלים היום, עוד מעט נתכנס לישיבת ממשלה, איזה הצעה נביא לשם". 

"אנחנו רוצים לאפשר לאנשים לחוש את החג. אין סיבה למנוע סעודה משפחתית וקריאת מגילה", הוסיף השר. "אבל מצד שני כל ההתקהלויות ודאי אסורות בתכלית האיסור אז אנחנו שוקלים מה הדרך הטובה. אנחנו, המשטרה והמל"ל". 

גם סגן שר הבריאות, יואב קיש, התייחס לנושא באולפן ynet. "אני ממליץ על עוצר לילי בפורים, המציאות מחייבת על רקע מספר המסיבות". הוא הוסיף כי "יש לנו עדיין אלפי נדבקים ביום, ולא על כולם אנחנו יודעים בזמן אמת. בקרב הצעירים, אנחנו עדיין באחוזים נמוכים של חיסונים. לא נראה מסיבות של בני 70 עד שתיים בלילה, ואת המסיבות של הצעירים צריך למנוע".