משרד הבריאות מגדיר מחדש את הרמזור ותלמידים נוספים ישובו ללימודים

משרד הבריאות מעדכן את תכנית הרמזור לצורך פתיחת מערכות החינוך ברשויות השונות כבר ביום ראשון הקרוב. תלמידים רבים יותר ישובו ללמוד בשל הגדרת צבע חדש: "כתום בהיר". הרשימה החדשה תפורסם מחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/21 13:06 ה באדר התשפא

משרד הבריאות מגדיר מחדש את הרמזור ותלמידים נוספים ישובו ללימודים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאור הירידה במדדי התחלואה המשפיעים על ההתקדמות בציוני הרמזור של הרשויות המקומיות, התקיים הבוקר (ד') דיון בראשות שר הבריאות יולי אדלשטיין, לבחינת מספר שינויים ועדכונים בביצוע תכנית הרמזור. מטרת משרד הבריאות היא לאפשר למספר רב יותר של תלמידים לחזור לספסל הלימודים כבר בתחילת השבוע הבא.

על פי המתווה שאושר בממשלה, החזרה ביום ראשון תכלול בנוסף לגני הילדים וכיתות א'-ד' גם את כיתות ה'-ו' ו י"א-י"ב. כיתות אלה יחזרו ללמוד בישובים ירוקים וצהובים, וכן בישובים המוגדרים "כתום בהיר", הגדרה חדשה. ההחלטות שנקבעו במהלך הדיון היום, כוללות את השינויים הבאים:

  1. חיתוך הרמזור שתוכנן להיום יידחה למחר, חמישי, 18.2, וישמש כחיתוך הקובע לפתיחת מערכת החינוך ביום ראשון.
  2. ציון הרף לערים "כתומות בהירות" שעמד על 6.5 ומטה יעודכן ויעמוד החל מחיתוך זה על 7 ומטה.
  3. רף ההתחסנות המחושב ימשיך להיות 70%. מדובר בבני 50 ומעלה שנמצאים שבוע לאחר החיסון השני.
  4. חישוב שיעור ההתחסנות יבוצע על בסיס השיעור המחושב ליום ראשון (23.3) – כלומר השיעור שיהיה נכון ליום פתיחת מערכת החינוך. 
  5. בחישוב שיעור ההתחסנות יבוצע ניכוי של מחלימים.

[מפת_רמזור]

במשרד הבריאות מדגישים כי "חיתוך זה הינו חיתוך חד פעמי, המתבצע לאור המגמות בתחלואה ולקראת פתיחת הפעימה השנייה ביום ראשון. החל משבוע הבא הכוונה היא לחזור לשעון הרמזור הרגיל -  שייחתך פעם בשבוע ביום רביעי ויקבע את פתיחת החינוך למשך שבוע קדימה".