נתניהו : "אנחנו בעיצומו של מרוץ צמוד בין מבצע החיסונים להתפשטות המוטציה הבריטית"

ראש הממשלה התייחס לקצב ההתחסנות בישראל במקביל להתפשטות המוטציה הבריטית, והזהיר מפני שאננות: "ההקלה בסגר אינה אומרת שהעלייה בתחלואה מאחורינו. מבקש מכולם לפעול באחריות, גם סביב השולחן הזה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/02/21 21:40 כה בשבט התשפא

נתניהו : "אנחנו בעיצומו של מרוץ צמוד בין מבצע החיסונים להתפשטות המוטציה הבריטית"
מבצע החיסונים בעיצומו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (א') בפתח ישיבת הממשלה למבצע החיסונים שכעת פתוח לכל האזרחים מעל גיל 16 ואמר: "אנחנו עדיין בעיצומו של מרוץ צמוד בין מבצע החיסונים שלנו "חוזרים לחיים" לבין התפשטות המוטציה הבריטית שמתפשטת בארץ כמו בכל העולם. היעד שלנו הוא לחסן 95 אחוזים בקרב בני ובנות 50 ומעלה. אנחנו רוצים לעשות זאת בזמן הקצר ביותר, שבועיים-שלושה. אנחנו רצים בכל הכוח כדי לבצע זאת. במקביל, התחלנו הבוקר את השלב הראשון של היציאה המודרגת מהסגר, עם ביטול מספר מגבלות".

"אני מבקש להדגיש, ההקלה בסגר אינה אומרת שהעלייה בתחלואה מאחורינו", הוסיף ראש הממשלה, "להיפך, היא לא מאחורינו. היא עדיין קיימת במלוא עוצמתה. אסור לנו להיכנס לשאננות, אסור לנו לפעול בחוסר אחריות. אחרת התחלואה פשוט תעלה, תגבה מחירים עצומים, גם בחיים – הרבה מאוד אנשים שיקפחו את חייהם, וגם בחולים קשים, דבר שיביא לקריסת מערכת הבריאות".

נתניהו המשיך ואמר כי, "אני מבקש מכולם לפעול באחריות, גם סביב השולחן הזה וגם מכל אזרחי ישראל. יש להמשיך ולהקפיד על הכללים. הכלל הראשון, הכי פשוט, גם אם התחסנתם, הוא להמשיך לעטות מסכות. הכלל השני – לכו להתחסן. מי שמעל גיל 50 מיד, וגם הצעירים מיד. רק בדרך הזאת אנחנו נוכל לעצור את התפשטות המגפה".

"אנחנו נדון היום בממשלה בהצעות לגבי פתיחת מערכת החינוך. אנחנו נשמע את בכירי משרדי הבריאות והחינוך כדי לקבל החלטה זהירה ומושכלת, החלטה שמצד אחד תאפשר את תחילת הפעלת החינוך בגיל הרך, אבל מצד שני תצמצם את הסכנה של הדבקה המונית שעלולה לגבות קורבנות רבים נוספים. אנחנו נבחן את צעדינו לפי האיזון בין החיסונים לבין התחלואה ונקבל החלטות בהתאם. אנחנו חייבים לפעול באחריות. כולנו מצפים לקבלת החלטות כאלה והציבור מצפה זאת מאיתנו גם כן".