גנץ: "קורא לאנשים להתחסן, זה המפתח לפתיחת המשק"

שר הביטחון התייחס למתווה מערכת החינוך שיעלה להצבעה בישיבת הממשלה ולמבצע החיסונים במקביל ליציאה מהסגר: "חושב שצריך להמשיך לפתוח, אבל באחריות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/02/21 21:17 כה בשבט התשפא

גנץ: "קורא לאנשים להתחסן, זה המפתח לפתיחת המשק"
גנץ., צילום: אלעד מלכה

בפתח ישיבת הממשלה שמתכנסת הערב (א') ובין היתר תאשר את מתווה מערכת החינוך, התייחס שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ לשלבי היציאה מהסגר ומבצע החיסונים ואף קרא לאנשים לצאת ולהתחסן בהקדם.

"אני שמח על הפתיחה האחראית שביצענו הבוקר", אמר גנץ, "ואני חושב שצריך להמשיך לפתוח אבל באחריות. בעניין הזה אני חושב שאנחנו יכולים למצוא את השפה המשותפת הנדרשת בדגש על החינוך לגיל הרך, שאפשר להתחיל להתקדם איתו ולהקל על המשפחות מבלי לקחת על עצמנו סיכונים מאוד גדולים ואני מקווה שהדברים יעלו בישיבה ברוח הדברים האלו". 

"אני קורא לאנשים להתחסן, זה המפתח להמשך היכולת שלנו להמשיך לפתוח את המשק בתווים סגולים מחמירים, להמשיך לפתוח את המשק בתווים ירוקים במעלה הדרך במקומות בהם זה מתאפשר ויש הרבה מאוד מקומות שזה מתאפשר בהם", הוסיף יו"ר כחול לבן.

"אין לי בכלל ספק שנוכל להגיע למצב שבו מלונות, מוזיאונים וחדרי כושר יכולים להיפתח בתנאי תו ירוק, כי אלו מקומות שיש בהם שליטה על מי שנכנס, אבל אנחנו צריכים שבשביל זה אנשים ילכו להתחסן. לכן הקריאה "לכו להתחסן" היא בעיניי קריאה שהיא במקום. חשוב מאוד שכל מי שמשרת ציבור- מורים, רופאים, סגלים רפואיים, סוחרים- שנמצאים באינטראקציות עם קהל אחר, יעשה את החיסונים מהר ככל שרק אפשר".