שעת נעילה: נתב"ג נסגר לטיסות מסחריות

בניסיון למנוע ממוטציות חדשות להיכנס לישראל, החל מחצות הופסקו כלל הטיסות המסחריות, אך מי שירצה לשוב ארצה יוכל לעשות זאת במטוס פרטי. במשרד הבריאות ממליצים על סגירה של מספר שבועות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/01/21 07:38 יג בשבט התשפא

שעת נעילה: נתב"ג נסגר לטיסות מסחריות
נתב"ג נסגר החל מחצות, צילום: Flash90

בניסיון למנוע מזני קורונה חדשים להגיע לישראל, החל מאמש (ב') בחצות, נמל התעופה בן גוריון נסגר לחלוטין לטיסות מסחריות עד לסוף הסגר, יום ראשון 31 בינואר. מי שירצה להיכנס ארצה יצטרך להגיש בקשה לוועדת חריגים או לחכור מטוס פרטי. במשרד הבריאות ממליצים על סגירה בת כמה שבועות. שר הבריאות יולי אדלשטיין אף מעוניין לקדם שימוש בצמיד איתור GPS במטרה לעקוב אחרי נכנסים לישראל הנכנסים לבידוד ביתי.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה אתמול לנושא נתב"ג והבהירה כי נדרש לפחות חודש שלם של סגירה כדי להתמודד עם מצב התחלואה. "אנחנו חייבים לקנות זמן לתושבי מדינת ישראל כדי שיתחסנו. נצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר, כדי שגם אם ייכנסו וריאנטים מידבקים, נוכל להשתלט עליהם. כרגע אנחנו לא יודעים למה החיסון לא יעיל, ומניחים שלרוב המוטנטים הוא יעיל, אבל זה לוקח זמן", אמרה בדיון בכנסת.

אתמול נכנסו לישראל 3,000 נוסעים שעברו דרך נתב"ג. מדובר היה באחד הימים העמוסים בנתב"ג בתקופה האחרונה, שכן הממוצע היומי בתקופה האחרונה עמד על כ-1,500 נכנסים לארץ. במקביל, יצאו מישראל כ-2,700 נוסעים, לקראת הארכת הסגר וסגירת נמל התעופה לתקופה ארוכה יותר. 

משרד הבריאות מבקש: להאריך את הסגר בשבוע נוסף

בכירי משרד הבריאות ושר הבריאות אדלשטיין קיימו אתמול בערב התייעצות והערכת מצב אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, והמליצו להאריך את הסגר בשבוע נוסף, על רקע הנתונים הקשים של התחלואה והמצב הקשה בבתי החולים ובמחלקות. בנוסף, ממליצים במשרד הבריאות להאריך את סגירת נתב"ג ולמעשה העצירה המוחלטת של כניסות ויציאות מישראל, בשבועיים נוספים.

"זה יהיה טירוף לצאת מהסגר בנתונים כאלה, במיוחד בכל מה שנוגע לחולים קשים", אמרו הבכירים במשרד הבריאות לנתניהו. לדבריהם "מחלקות הטיפול נמרץ בתפוסה שלא הייתה כמותה במדינת ישראל. להתחיל במצב כזה לצבור עוד תחלואה קשה זה טירוף".