אדלשטיין: "אין הבדל בין בתי החולים - צריך לטפל בכולם"

שר הבריאות ביקר במאהל המחאה של מנהלי בתי החולים הציבוריים והתייחס למשבר התקציבי: "לא פשוט לי. אני רואה את הבעיה האמיתית שקיימת ונטפל בזה. אנחנו פועלים כדי לפתור את הבעיות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/01/21 17:11 ז בשבט התשפא

אדלשטיין: "אין הבדל בין בתי החולים - צריך לטפל בכולם"
אדלשטיין, צילום: פלאש 90

המשבר התקציבי של בתי החולים הציבוריים נמשך, ואיתו גם מאהל המחאה של מנהלי בתי החולים שמוצב בירושלים. היום (ד') הגיע למקום שר הבריאות יולי אדלשטיין, התייחס למצב ולצעדים אותם הוא מתכוון לנקוט כדי לסיים את המשבר.

"מבחינתי אין הבדל בין בתי חולים ציבוריים, ממשלתיים או של קופות החולים - צריך לטפל בכולם", אמר אדלשטיין, והוסיף כי "אמרתי בתחילת תפקידי במשרד הבריאות שאני מניח שאם נשאל מאושפזים אם הגיעו לבית חולים ציבורי, ממשלתי או של קופת חולים, רובם לא יידעו את התשובה. אנחנו אותה מערכת". 

"לא פשוט לי", המשיך שר הבריאות, "לא בגלל שאני שר בממשלה, אלא כי אני רואה את הבעיה האמיתית שקיימת ונטפל בזה. כמו שאתם יודעים בחודשים האחרונים אנחנו פועלים כדי לפתור את הבעיות. אנחנו מדברים עם האוצר מתוך רצון להגיע לפתרונות. אנחנו במומנטום, אמשיך במאמצים שלי ומקווה שנביא גם לתוצאות".

פרופ׳ עופר מרין מנכ"ל בית החולים שערי צדק בירושלים פנה לאדלשטיין ואמר: "כל דקה, כל שעה, כל יום, שבו יושבים פה באוהל שבעה מנהלי בתי חולים, שאחראים לבריאותם של שני מיליון אזרחים בשיא הקורונה, במקום להיות עם הצוותים והחולים  - זו בושה למדינה. ארבעה ימים אנחנו פה, ואף אחד לא מנהל איתנו משא ומתן. שערי צדק לא שילם מיסים ב-15 לחודש, כי אין לנו יותר כסף. לא נקבל שום פתרון פלסטר ולא פחות מפתרון לשנתיים".

"זו בושה למדינת ישראל שאתם שולחים אותנו לקושש תרומות כדי להציל חיים", אמר פרופ' פהד חכים, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת. "אין לכם מערכת בריאות בירושלים או בנצרת בלעדינו. אני לא יכול להסתכל יותר בעיניים של העובדים שלי או של המטופלים שלנו. ייבשתם את מערכת הבריאות. אני מוכן להחזיר את המפתחות מחר בבוקר. שר האוצר צריך להתבייש שאנחנו צריכים לעמוד פה בחוץ, תחת ממטרי ברד, ב-4 מעלות, במקום לטפל במטופלים שלנו. אנחנו קוראים לראש הממשלה - בוא, בוא תפתור את המשבר. 2 מיליון אזרחים זקוקים לשירותי בריאות ראויים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי, "המאבק שלכם צודק וכולנו מזדהים איתו. אנחנו מבינים שאתם לא רוצה לפתור אותו בפלסטר, גם אם זה יהיה הפלסטר הכי טוב. אני אפעל בממשלה על מנת להגיע לפתרון הטוב ביותר".