נתב"ג צפוי להיסגר למשך 14 ימים | ההחלטה בישיבת הממשלה

ראש הממשלה צפוי להביא לישיבת הממשלה דרישה לסגירת נמל התעופה בן גוריון למשך שבועיים, בכדי למנוע את כניסתם של זני קורונה נוספים. רק טיסות לצרכים חיוניים והומניטריים יאושרו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/01/21 23:37 י בשבט התשפא

נתב"ג צפוי להיסגר למשך 14 ימים | ההחלטה בישיבת הממשלה
נתניהו בנתב"ג, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיים אמש (מוצ"ש) דיון מיוחד, בו דרש לסגור מיידית את נמל התעופה בן גוריון, בשל התפשטות זני נגיף הקורונה. נתניהו יביא היום את הצעתו לישיבת הממשלה. בדיון סוכם, באופן עקרוני ובכפוף לאישור הממשלה, על סגירת נתב"ג עם החרגה למקרים שיאושרו על ידי ועדה בראשות מנכ"לי משרדי הבריאות והתחבורה. בנוסף יגובש מתווה נפרד למקרים הומניטריים שיצריכו טיסות מיוחדות. 

באמ"ן מזהירים: "עלייה בסבירות להיווצרות מוטציה עמידה בישראל"

הדיון נערך בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין, שרת התחבורה מירי רגב, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי, ממונה הקורונה הפרופ' נחמן אש, ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות הד"ר שרון אלרעי-פרייס, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובכירים נוספים.

על פי הטיוטה שהציג משרד הבריאות במהלך הדיון, נתב"ג צפוי להסגר למשך 14 ימים. הדבר תלוי בהחלטת הממשלה אם תתקבל מחר, ולאחר מכן, היועץ המשפטי לממשלה יכריע מתי המהלך יוכל להיכנס לתוקפו. ישנה אפשרות, כי היציאה מהארץ תיאסר לצורכי תיירות גם אחרי תום הסגר, ב-31 בינואר, גם עבור אנשים שכבר קיבלו את מנת החיסון השנייה.

מירי רגב בנתב"ג

מירי רגב בנתב"גצילום: Flash90

בכירים במשרד הבריאות הזהירו כי "פתיחת נתב"ג תביא לעיכוב בפתיחת המשק". בכירי המשרד אף נשמעו מאיימים כי אם יחליטו על המשך הטיסות - המחוסנים יחויבו בבידוד. הם ציינו כי אין ברירה אלא לצמצם כניסה לישראל, בשל העובדה שמשרד הבריאות לא מאמין בבדיקות שנערכות 72 שעות לפני הטיסה מכיוון שניתן להידבק לאחריהן, ומכיוון ש"המוטציה לא מתגלה בבדיקה רגילה".

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, לא חסך בביקורת, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נזכרו לסגור את שער האורווה אחרי שכל הסוסים כבר ברחו. קרוב לשנה (!) בה ממשלת המחדל אפשרה להכנס לארץ ללא בדיקות ואכיפת בידוד והתעוררה רק לאחר שהגענו ללמעלה מ-4,200 קורבנות בנפש, כאלף מהם רק בחודש האחרון. הכשל הניהולי הגדול בתולדות ישראל חייב להוביל להחלפת האחראי לו: נתניהו".